انواع قفل طلا و جواهرات | انتخاب بهترین قفل

انواع قفل طلا و جواهرات

در هنگام خرید طلا و جواهرات با انواع گوناگونی از قفل ها رو به رو خواهید شد . قفل های طلا و جواهرات اجزای کاربردی جواهرات در محافظت از آن ها هستند . 
برخی قفل ها نیز هستند که ساختاری متفاوت تر داشته و در طراحی کلی جواهر و ظاهر آن ، نقشی جدی ایفا می کنند .
بهترین راه این است که خودتان گردنبند ها و دستبندهای مختلف را امتحان کرده تا آسانی و یا سختی باز و بسته شدن قفل های آن ها را دریابید . هنگامی که به قفل ها توجه کنید ، نقش کاربردی و زیبایی آن ها را بهتر خواهید دانست.
سعی کنید در هنگام خرید جواهرات جواهری را انتخاب کنید که قفل آن امنیت بیشتری داشته باشد .
همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بعضی از قفل ها ساختارشان به گونه ای است که باز و بسته کردنشان دشوار است و باید با کمک فرد دیگری انجام شود .

قفل حلقه ای فنری طلا و جواهرات

قفل حلقه ای فنری به صوت یک حلقه می باشد که با فشار اهرمی که در مسیر خاصی قرار گرفته است ، به سمت عقب باز می شود .
زمانی که اهرم را به سمت عقب فشار دادید و قفل باز شد ، زنجیر یا بند را درون حلقه ی قفل قرار داده ، سپس اهرم را رها کنید تا به جای خود بازگشته و بسته شود .
در این مدل از قفل ، فنر کوچکی درون قفل وجود دارد که به بسته شدن سریع قفل در صورت رها کردن اهرم کمک می کند .
قفل های حلقه ای فنری در حالت عمومی در افزایش امنیت گردنبند ، دستبند و پا بند ها استفاده می شوند ، اما برای بسیاری از افراد ، باز و بسته کردن این مدل قفل ها دشوار است .
اندازه ی قفل ها اگر متناسب با جواهر باشد ، به آسانی باز و بسته می شوند 

قفل های خرچنگی طلا و جواهرات

ظاهر این مدل قفل را از اسم آن به آسانی می توان حدس زد . این قفل ها در انواع مختلفی با ظاهر متفاوت و البته متناسب با نوع جواهر ساخته می شوند .
قفل خرچنگی فنری کوچک در ساختار خود دارد که تا اهرم حرکتی نداشته باشد، قفل را بسته نگه می دارد.
از قفل های خرچنگی اغلب در دستبند ها، گردنبندها و پابند ها استفاده می شود.
این سبک از قفل ها نسبت به قفل های حلقه ای آسانتر باز و بسته می شوند.

قفل های جعبه ای طلا و جواهرات

قفل جعبه ای از دو قطعه و یک اهرم داخلی تشکیل شده است که با کشیدن اهرم داخلی به سمت پایین ، و اندکی فشار قفل باز خواهد شد و برای بستن آن باید این قطعه را دوباره به سمت داخل فشار دهید تا قفل بسته شود .
کارکرد قفل های جعبه ای سخت نیست ، اما برخی اوقات قدرت و توانایی قفل های خرچنگی را ندارند .
قفل های جعبه ای در مدل های ساده و معمولی و شکل های مختلفی که جنبه ی تزیینی نیز دارند ساخته می شوند و در اندازه ها و اشکال متنوعی در بازار وجود دارند .
ساختار قفل های جعبه ای به این گونه است که محافظی بر روی این قفل طراحی شده است که بر روی اهرم قفل قرار گرفته و میزان امنیت آن را افزایش می دهد .

قفل های پیچ زنجیری طلا و جواهرات

قفل پیچ زنجیری از دو قطعه در دو انتهای یک قطعه ی جواهر تشکیل شده است .
یکی از این دو قطعه حلقه ای شکل بوده که فضای درونی آن خالی است . البته می تواند اشکال مختلفی نیز داشته باشد .
قطعه ی دیگر که در انتهای دیگر طلا یا جواهر قرار دارد ، میله ای شکل و یا به شکل یک پیچ قطور است.
زمانی که قسمت میله ای شکل را به درون قطعه ی حلقه ای شکل وارد کردید ، لبه های آن اجازه ی عبور به میله را نداده و در نهایت قفل خواهد شد .
قفل های پیچ زنجیری معمولا در دستبندها و پابندها استفاده می شوند ، اما برخی هنرمندان طراحی جواهر از این قفل در طراحی گردنبند نیز استفاده می کنند .
قفل های پیچ زنجیری در اشکال و اندازه های مختلفی ساخته می شوند ، هر چند که این قفل ها به نسبت امنیت کم تری را تضمین می کند .

قفل های مخفی طلا و جواهرات

قفل های مخفی درون طراحی جواهر قرار گرفته و پس از چفت شدن به ظاهر ناپدید و هم شکل جواهر می شوند که با این کار، ظاهر جواهر کاملا دست نخورده و یک دست می ماند .
این قفل یک چفت اضافه دارد که میزان امنیت را افزایش می دهد .

سایر انواع قفل جواهرات

نوعی قفل های مغناطیسی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که در صورت نزدیک شدن به یکدیگر با سرعت و به راحتی قفل می شوند .
قفل های دو بخشی که به یکدیگر پیچ می شوند .  قفل هایی که یک بخش خمیده در یک طرف خود داشته که به قسمت دیگر جواهر قفل می شوند .

انتخاب بهترین قفل در ساخت جواهرات

در ساخت جواهرات سبک وزن تا وزن های متوسط از قفل های فنری(spring) ، خرچنگی(lobster) ، مرواریدی(pearl) و یا مغناطیسی (magnetic) استفاده می شود . این نوع قفل ها برای جواهرات سبک مناسب ترین انتخاب هستند و البته اندازه ی آنها با توجه به وزن جواهر انتخاب می شود . اگر جواهراتی با وزن متوسط یا تقریبا سنگین انتخاب کرده اید ، قفل پیچی (toggle) ، چنگکی(hook)، چشمی (eye clasp) و یا اندازه ی بزرگ قفل خرچنگی استفاده کنید .
این قفل ها تحمل جواهرات با وزن متوسط را دارند . در صورتی که گردنبندهای چند قطعه ای ساخته اید ، هر نوع قفلی مناسب خواهد بود .
آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون