طلا بهترین سرمایه گذاری در برابر نوسانات اقتصادی
مدیر تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا در سخنانی تاکید کرد: طلا باید به عنوان یک دارایی راهبردی در نظر گرفته شود و سرمایه گذاران باید از طلا به عنوان یک سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود در برابر نوسانات شدید اقتصادی و سیاسی استفاده کنند.
 
به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کارلوس آرتیگاس مدیر تجقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا  در ادامه افزود:
سرمایه گذاران باید همواره طلا را در سبد سرمایه گذاری خود حفظ کنند و تنها زمانی اقدام به خرید طلا نکنند که ارزش سهام با کاهش روبرو می شود. طلا همواره می تواند یک سرمایه گذاری راهبردی به شمار رود.
این مقام ارشد شور ای جهانی طلا گفت: اگر بخواهید تا آخرین لحظه برای حفاظت از پورتفوی خود صبر کنید، شاید خیلی دیر شود و دارایی و سرمایه خود را از دست بدهید.
وی در ادامه ضمن اشاره به گسترش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گفت: بیت کوین تنها عاملی نبوده که برقیمت طلا فشار وارد کرده است. به نظر من تقویت شاخص سهام و افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش فشار بر قیمت طلا داشته است.
وی در عین حال گفت: به نظر من نباید بیت کوین را یک عامل اصلی برای ضربه زدن به طلا در نظر بگیریم چرا که این دو دارایی ماهیت ساختاری کاملا متفاوتی دارند. نقش آنها نیز کاملا متفاوت است.
رونی مواس کارشناس ارز دیجیتال نیز بر این باور است که بیت کوین به شدت شکننده و بی ثبات است ولی قیمت آن در شرایط کنونی کمتر از حد واقعی است.
وی در ادامه گفت: به نظر من این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی بیت کوین تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 28 هزار دلار برسد. گرچه باز هم تاکید می کنم که بیت کوین به شدت بی ثبات و شکننده است.
به نوشته تسنیم،مواس افزود: افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین می تواند سرآغاز یک سفر طولانی برای این ارز دیجیتال باشد. البته سرمایه گذاران باید مراقب حباب قیمت بیت کوین نیز باشند. 99 درصد مردم جهان هنوز به بیت کوین نپیوسته اند. اگر ضریب نفوذ بیت کوین افزایش یابد، رشد تقاضا و کمبود عرضه موجب چه خواهد شد؟
البته من هنوز دیدگاه محتاطانه ای نسبت به قیمت بیت کوین در سال 2018 دارم و فکر می کنم که طی سال آینده بین 14 تا 28 هزار دلار در نوسان خواهد بود.


گرداوری آقای احمد منصوری 
مدیریت شعبه طلافنون کرمان
آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون