نکات مهم برای  فروشندگان طلاوجواهر
1- بعضی کارها آبکاری شده ارائه می کنند لذا جهت اطمینان کامل قسمتی از آن را سوهان زده و سپس تیزآب به آن اضافه نمائید.
 
2- جهت اطمینان از سکه های منات قدیم که عیار آنها 22 می باشد، نیاز به تجربه دارد. ولی می توان با خم کردن و همچنین حرارت دادن آنرا نیز آزمایش کرد. اگر به راحتی خم شوند و در مقابل حرارت به رنگ خرمائی درآید، عیار آن 22 است.
 
3- خرید و فروش بدون فاکتور موجب پیگرد قانونی است.
 
4- برای امتحان پلاتین و طلای سفید عملی ترین روش حرارت دادن است چرا که پلاتین در مقابل حرارت سیاه نمی شود ولی طلای سفید در مقابل حرارت سیاه می شود.
 
5- برای براق ماندن طلاهای داخل ویترین مقداری آبلیموی تازه در آب داخل لیوان ریخته و در گوشه ای از ویترین قرار دهید تا اثر تشعشعات نوری لامپها را بگیرد و همچنین و ماهی یکبار در آب کاملاً گرم و پودر شوینده قرار داده و با فرچه نرم بشوئید. سپس آنها را در خاک اره خشک کنید و یا از یک دستگاه خشک کن (سشوار) استفاده کنید.
 
6- همچنین برای براق کردن می توان از پولیش طلا که به دستمال سفید و تمیزی مالیده شده استفاده کرد و بعد از آن نیز آن را با دستمال کاملاً تمیز پاک کنید.
 
7- فروشندگان برای شناخت طلا باید تیز آبهای 17-18-14 داشته باشد تا تخمین حدودی عیار را انجام دهند.
 
8- در هنگام خرید طلاهایی که حالت تو خالی دارند حدالامکان آنها خورد کرده بعد وزن کنید چرا که احتمال وجود مواد شوینده و گرد و خاک و هر شیء دیگر وجود دارد.
 
9- از ریختن تیز آب بر روی دست خودداری کنید.
 
10- برای استفاده بهتر و دقیق تر از ترازوی دیجیتال آن را در محفظه ای بسته قرار دهید.
 
11- در صورتی که قطعة طلای مربوطه فاقد مارک باشد و عیار آن نیز درست باشد معمولاً آنرا با عیار 705 خرید می کنند مگر آنکه ری گیری گردد.
 
12- در هنگام خرید کارهای نگین دار کم ارزش وزن نگین را از وزن کل به طور حدسی کم نمائید. نگین هایی نظیر فیروزه و عقیق ارزش زیادی در برابر طلا ندارند ولی در موقع فروش وزن آن کم نمی گردد.


گرداوری آقای احمد منصوری
مدیریت شعبه طلافنون کرمان 
آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون