دوره ی مخراج کاری در آموزشگاه طلاسازی طلافنون
دوره ی آموزش مخراج کاری در آموزشگاه طلاسازی طلافنون به منظور آموزش توانایی سوار کردن انواع سنگ بر روی مصنوعات فلزات قیمتی و همچنین روش های صحیح پیاده کردن سنگ از روی کار برگزار می شود.
این دوره شامل مواردی مانند آشنایی و کار با انواع ابزار مخراجکاری ، آشنایی با انواع قلم ها و کاربرد صحیح آن ها ، آموزش انواع روش های سوار کردن سنگ های ریز به صورت قلم خور ،چنگی ، ریلی و کاسه ای، آموزش انواع روش های سوارکردن سنگ های درشت به صورت دیواره ای، چنگی و نبشی، روش های setting  سنگ به صورت flower ،invisible  ،  pave ، آشنایی با روش Micro setting ، بررسی درجه سختی سنگها ، کالیبره کردن سنگ و اطلاعات مفید راجع به سنگهای قیمتی ، روش های پرداخت کاری می باشد .
در فرایند ساخت زیور آلات چندین مرحله وجود دارد که هر کدام از آن ها نیازمند تخصص خاص خودش است .یکی از مهم ترین مراحل ساخت زیور آلات ترکیبی از فلز و سنگ ، قسمت نهایی کار و قرار دادن سنگ در پایه مخصوص طراحی شده روی کار است. این عمل را مخراج کاری یا مرصع کاری نیز می نامند. مخراج کاری که در انگلیسی به آن Stone Setting یا Stone Loading هم گفته می شود از حساس ترین بخش های طراحی یک جنس زینتی انواع جواهر نشان است.
 
یک انگشتر را تصور کنید ، با نهایت دقت و ظرافت طراحی می شود و نقوش مختلفی بر روی رکاب آن زده می شود. در قسمت فوقانی که پایه ی سنگ زینتی قرار دارد ظریف ترین بخش کار است و به جرأت می توان گفت که همه ی زیبایی یک انگشتر می تواند همین قسمت باشد.
زیرا این پایه به سبک ها و مدل های متنوعی قابل طراحی است. تاج های کوتاه یا بلند، تک پایه، چند پایه و...
کار گذاشتن سنگ تزئینی در این قسمت خود هنر خاصی می طلبد. مخراج کار باید با نهایت دقت و حوصله سنگ را در این قسمت قرار دهد و آن را در جای خود محکم کند .
در مخراج کاری از سنگ های مختلفی استفاده می شود ، از برلیان و زمرد و یاقوت و نگین های مصنوعی و … چند سوتی تا چند گرمی برای مخراج کاری استفاده می شود .
در مخراج کاری سنگ ها بسته به نوع پایه طراحی شده ، به روش های مختلفی نصب می شوند . از عمده روش های آن نشاندن سنگ یا گوهر به صورت ریلی، قلم زنی، کاسه ای و چنگی است که برای سنگ های ریز کاربرد دارند.
 
براى اطلاعات بيشتر و مشاوره بيشتر در دايركت و تماس با شماره زير در خدمت شما عزيزان هستيم
 
 شعبه ی تماس شعبه کرمان ٠٩١٢٠٧٥٤٤٨١
آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون