از فواید طلا چه می دانید؟


طلا برای خانوم ها فوايدی زيادی دارد  جالب است بدانید استفاده از طلا اثرات مطلوبی برای کاهش استرس و فشار عصبی به بدن دارد  طبق تحقیقات دانشمندان طلا فشار خون را پايين می آورد ولی نقره عملکرد عکس دارد. طلا نيز به رفع بيماری هاي قلبی بسيار کمک مي کند. شايد به همين خاطر است که در طب سوزنی در بعضی نقاط بدن از فلز طلا و در بعضی ديگر نقره استفاده می کردن

لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه علت علاقه خانم‌ها به طلا علاوه بر زيبايی آن و خواص درمانی 'پس‌انداز امن بودن' آن است. طلا به عنوان سلطان فلزات از ارزش بالايی نسبت به فلزات ديگر برخوردار است و قدرت خريد خود را هميشه حفظ مي‌كند. طلا به عنوان يكی از معروف‌ترين دارايی‌های جهان يك كالای خاص و منحصر به فرد است و تنها كالايی است كه برای اندوختن توليد مي‌شود و به جرات می‌توان گفت تمام طلا‌هايی كه در طول تاريخ توليد شده در خزانه دولت‌ها و بانك‌ها، گاوصندوق‌های طلا فروشان و صندوقچه‌های خانم‌ها انبار شده است.

افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن

 

 اما به لطف فواید طلا و جواهرات، شما میتوانید همواره از محافظت اضافی در برابر عفونت ها و موارد بیماری زا برخوردار باشید. جواهرات و طلاها ایمنی بدن را تقویت می کند به همین دلیل است که اغلب خانم ها در بیشتر طول عمرشان طلا استفاده میکنند. این خانم ها معمولا سلامتی بالایی دارند و کمتر به بیماری ها مبتلا میشوند.

خواص طلا از نظر علمي

 

دانشمندان بلاروس به افرادی که دارای زخم معده يا بيماری هاي ديگر معده ميباشند توصيه ميکنند از طلا و اشخاصي که عصبانيت و تند خويی دارند نقره استفاده کنند.

اگر حلقه ی طلا بر رو ی انگشت دستتان سياه ميشود ميتواند نشان دهنده ی بيماريتان باشد.

پزشکان استفاده آلياژ مرکب طلا و نقره را توصيه نکرده و به استفاده ی مجزاي آنها اعتقاد دارند.

و استفاده ی طلا براي مردان به علت داشتن تشعشعات مضر بوده و برای زن ها مفيد است.

هندی ها رکورد دار استفاده از طلا هستند.

علاقه مردم هند به طلا سال به سال افزايش پيدا مي کند به همين دليل هند بيشترين مصرف طلا را در دنيا به خود اختصاص داده است. مردم اين کشور از طلا هم براي سرمايه گذاری و هم به خاطر ارزش هاي فرهنگی که برای آن قائلند استفاده می کنند.

در انتخاب طرح های طلا به این نکات توجه کنید

 

در انتخاب طرح ها و مدل ها بايد توجه کنند که چه طرحی براي آنها مناسب است. به طور مثال برای پوست های سفيد طلای سفيد مناسب است. طلای قرمز هم که به تازگی وارد بازار شده است برای پوست هايی با رنگ برنز جلوه بيشتری پيدا مي کند.

 براي اطمينان از نوع عيار بايد به طلا فروشی و جواهر فروشی مورد وثوق و اعتماد شان مراجعه کنيد. اگر کسی طلافروشی مورد وثوق نداشت و براي اولين بار قصد خريد کرد چه کند؟

در اين صورت مي توانند به واحد هاي ناظر بر طلا و جواهر فروشي مراجعه کنند و يا از مغازه ای خريد کنند که جواز کسب داشته باشد چرا که مغازه هايي که جواز کسب داشته باشند زير مجموعه اتحاديه طلا و جواهر هستند و به لحاظ کيفيت و عيار مرتب کنترل مي شوند.

طلا و آلرژي

 

يکي از شايع ترين عوارض جانبي استفاده ي درمانی از طلا، واکنش های آلرژيک است. اين فلز از طريق اتصال به پروتئين هاي خاصی در سلول هاي ايمنی بدن و جلوگيری از ساخت مواد شيميايی التهابي، بيماری هايي مانند التهاب مفصل را بهبود می بخشد. اما اين روند اتصال باعت ايجاد تغيير شکل پروتئينها شده و در ادامه سيستم ايمنی بدن اين پروتئين های با اشکال سه بعدی جديد را بيگانه شناسايی مي کند و همين روند موجب افزايش ِ واکنش آلرژيک می شود. در بعضي موارد شروع اين واکنش ِ آلرژيک حتی تا چند ماه بعد از شروع استفاده از طلا به تاخير می افتد.



آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون