طلاساز شو -  چگونه می توان طلاساز شد؟
  • روند طلا ساز شو در آموزشگاه طلافنون چگونه است؟
  • چه مهارت‌هایی را برای طلا ساز شدن فرا می‌گیریم؟ 

طلا ساز شدن به منزله توانایی شناخت کامل از ابزارها، دانستن نحوه استفاده صحیح از آن‌ها، انجام مراحل ذوب، نورد، آبکاری، ریخته گری، شناخت عیار طلا و.. می‌باشد. 

با توجه به این امر که آموزش طلا و جواهر سازی و در نتیجه طلاساز شدن از طریق آموزشگاه‌های تخصصی و فنی و حرفه‌ای بسیار تسهیل گردیده است، از این رو فرصت مناسب برای کسانی فراهم گردیده است که قصد طلاساز شدن دارند و می‌خواهند به این جرگه بپیوندند.  

شغل طلاسازی به دلیل تقاضای بالایی که در زمینه انواع طلا و جواهرات وجود دارد، محدودیت مشاغل در این حوزه و لزوم استفاده از جواهرات باکیفیت، سبب شده است که به لحاظ امنیت شغلی از دیگر مشاغل پیشی افتد. 

اما شغل طلاسازی محدود به همین موارد نیست، بلکه به ضریب هوشی بالایی نیاز دارد. خلاقیت و نوآوری از جمله ویژگی‌های یک طلاساز است، لازم است فرد بتواند با ابزارهای ساخت طلا و جواهر طرح‌های ابداعی بسازد و در نهایت به نحو هوشمندانه‌ای داد و ستد انجام دهد.

در آموزشگاه طلافنون برای شما این فرصت فراهم می‌گردد تا طلا ساز شدن را تجربه نمایید کافی است با خدمات مجموعه آشنایی کافی داشته باشید. 

چگونه می‌توان یک طلا ساز حرفه‌ای شد؟

طلاسازی در مرحله اولیه نیاز به علاقه و استعداد دارد. مهارت و کسب تجربه در جایگاه بعدی قرار دارد.  جهت کسب مهارت و تجربه لازم است نکات تخصصی این رشته را بیاموزید، با انواع تکنیک‌ها آشنا شوید تا بتوانید طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه ایجاد نمایید و در نتیجه کسب و کار حرفه‌ای و تخصصی برای خود راه اندازی نمایید.  در واقع لازم است فرد در ابتدا، یک طراح خوب باشد و پس از آن کارهای فنی را با گذراندن دوره نزد اساتید مجرب فرا بگیرد.

شغل طلا سازی به منزله طراحی و ساخت انواع زیورآلات با استفاده از ایده‌های ناب و ابداعی بواسطه فلزات با ارزش و قیمتی همچون طلا، نقره، پلاتین و.. است. در واقع در مسیر طلا ساز شدن، از سنگ‌های قیمتی شناخت کافی ایجاد گردد که بتوان از آن‌ها برای تزیین جواهرات بهره برد. طلا ساز پس از ذوب فلز، آن را به نحوی که مد نظرش است قالب دهی می‌کند و در انواع فرم‌های مختلف ایجاد می‌نماید.

کسب تخصص در زمینه طلا و جواهر سازی از ضروریات امر است. جهت راه یابی به شغل طلا فروشی، لازم است به صورت حرفه‌ای و تخصصی کسب مهارت و تجربه نمایید که این مهم از طریق ثبت نام در دوره آموزش طلا سازی در آموزشگاه طلافنون بدست می آید و در پایان دوره با دریافت مدرک معتبر می توانید آغاز به کار نمایید.

چرا آموزشگاه طلافنون را برای طلا ساز شدن انتخاب کنیم؟

1.    کسب مهارت‌های لازم در زمینه ایده پردازی، طراحی و پیاده سازی طرح‌های نهایی

2.    دریافت گواهی پایان دوره و مدرک معتبر

3.    فراگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های مورد نیاز در رشته طلا سازی

4.    بهره‌گیری از اساتید صاحب نام و دارای تجربه در 

5.    امکان شرکت در انواع ورکشاپ‌های طلا ساز شو

ابزارها و لوازم مورد نیاز برای طلا ساز شدن

فردی که در مسیر طلا ساز شدن قرار دارد علاوه بر مهارت‌هایی که در طول دوره کسب می‌نماید، به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد که بسیار پرکاربرد است از قبیل سوهان، چکش، انبردست، آسیاب نورد، ابزارهای پولیش یا پرداخت، هیتر برای ذوب کردن قطعات و. نیازمند است که براساس سبک شخصی یا نوع اقلامی که قصد ساخت آن را دارد، استفاده می‌نماید.

با شرکت در کلاس‌های طلافنون طلا ساز شو

همانطور که مطلعید، شغل طلا سازی از دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی برخوردار است،به عنوان نمونه ممکن است ساخت یک گردنبند یا النگو، ماه‌ها زمان ببرد اما آنچه اهمیت دارد این است که از ابتدا، برای فراگیری و آموزش طلا سازی به سراغ یک مجموعه معتبر و تخصصی بروید تا بتوانید از اساتید مجرب و ماهر بهره‌مند گردید. از این رو، مسیر طلا ساز شو هموارتر می‌گردد. 

نکات کلیدی برای طلاساز شدن 

برای طلا ساز شدن و برخورداری از کسب و کار موفق و برجسته در میان رقبا، لازم است بدانید که شغل طلا سازی مجموعه‌ای از تکنیک‌های منحصر به فرد است که علاوه بر انجام کارهای روزمره و همیشگی، نیازمند برخورداری از مهارت‌ها و الزاماتی است که در این بخش به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

    توانایی برقراری ارتباط با مشتری، برخورداری از مهارت‌های کلامی و انجام امور فروشگاهی

    برخورداری از مهارت بالا در شکل و فرم دادن به فلزات و انجام حرکات پیچیده

    امکان استفاده از تجهیزات مختلف برای ساخت، فرم دهی و صیقل فلز در اندازه‌های مختلف

    شرکت در دوره‌های آموزشی به منظور توانایی انجام کار بر روی تمامی فلزات گران بها و شناخت آن‌ها

خدمات آموزشگاه طلافنون در مسیر طلا ساز شدن

آموزشگاه طلافنون به شما در مسیر طلا ساز شدن کمک می‌کند تا بتوانید به شغل دلخواهتان دست یابید و کسب درآمد ایده‌آل را تجربه نمایید. از این رو درادامه به معرفی انواع خدمات ارزشمند مجموعه می‌پردازیم. 

آموزش طلا و جواهر سازی

آموزش حرفه‌ای و تخصصی طلا سازی با استفاده از ابزارهای مورد نیاز، فراگیری روش‌های ذوب کاری، نورد کاری، ریخته گری، آشنایی با انواع فلزات گران بها بواسطه بهره مندی از اساتید به نام و با تجربه مجموعه طلافنون. 

آموزش طلا فروشی

از طریق شرکت در دوره فروشندگی طلا و جواهر، می‌توانید با مهارت‌های فروشندگی طلا و جواهرات، تعیین عیار طلا، محاسبه قیمت طلا، فراگیری مهارت‌های کلامی برای ارتباط با مشتری، امکان شرکت در ورکشاپ‌های فروشندگی طلا و جواهر و.. آشنا و برخوردار شوید. 

آموزش آبکاری 

آبکاری که به معنای پوشش دادن سطح روی فلز است؛ فلزاتی که به دلیل قرار گرفتن در شرایط محیطی و سایر عوامل نیاز به زینت دادن و درخشندگی بیشتری دارند. 

آموزش عیار سنجی طلا

عیار سنجی طلا به منزله آموزش نحوه محاسبه خلوص انواع فلزات گران بها از قبیل طلا، نقره، پلاتین و.. است که از جمله کاربردهای آن می‌توان در زمان انجام معاملات اشاره نمود. 

کمک برای راه اندازی کارگاه

پس از اینکه دوره آموزش طلا ساز شدن به پایان رسید، آموزشگاه طلافنون به شما کمک می‌کند تا کارگاه خود را برحسب نوع سبک کاری‌تان مجهز و آماده نمایید. 

ارائه پشتیبانی 

پس از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی نمودید، در صورت نیاز به منظور ساخت یا تعمیر انواع طلا یا جواهر آموزشگاه طلافنون، همراهتان می‌باشد. 

در نهایت 

در صورتی که طلا ساز شدن را انتخاب نموده‌اید، برای کسب مهارت و تجربه لازم است از طریق ثبت نام در یک موسسه معتبر و فراگیری نکات ویژه، به یادگیری ساخت انواع طلا و جراهرات ادامه دهید و به توسعه حرفه خود بپردازید که می تواند بهترین دستاورد شغلی برای شما باشد.




آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون