سنگ عقیق چیست ؟ همه چیز درباره خواص این سنگ قیمتی

عقیق یا (Agate) سنگی بسیار ارزشمند است که دارای خواص بسیار زیادی برای جسم و روح انسان می باشد. این سنگ از اقسام کوارتز است که به رنگ های سفید تا خاکستری تیره و سیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است و در میان جواهرات درجه دوم سنگی مشهور است.

آموزشگاه طلافنون همگام با آموزش طلاسازی، انوع سنگ های قیمتی من جمله سنگ عقیق و خواص آن را معرفی و آموزش می دهد. 

سنگ عقیق چیست؟

سنگ عقیق از جمله کانی های طبیعی است که در شمار کوارتز قرار دارد. این سنگ گوهر به دلیل وجود اکسیدهای فلزی در رنگ های مختلفی وجود دارد. میزان سختی آن بین 6.5 تا 7 درجه در مقیاس مو است . این سنگ دارای کریستال مثلثی شکل است که آن را به سنگ سخت ،مستحکم و مقاوم تبدیل کرده است. 

کاربرد سنگ عقیق

کاربرد و ویژگی سنگ عقیق- طلافنونخواص سنگ عقیق

  • ایجاد و تثبیت میدان های الکترومغناطیسی انسان و تثبیت هاله
  • تبدیل کننده انرژی ها و ارتعاشات منفی به امواج مثبت
  • دارای اثرات آرام بخش و تسکین دهنده بر روی ذهن
  • افزایش شفافیت ذهنی و بهبود تمرکز

انواع طیف رنگی سنگ عقیق

  1.  عقیق نباتی یا یخی
  2. عقیق کبود
  3. عقیق زرد
  4. عقیق نارنجی یا پرتقالی
  5. عقیق سبز یا زیتونی
  6. عقیق قهوه ای
  7. عقیق قرمز
  8. عقیق آلبالویی
  9. عقیق سیاه

انواع سنگ عقیق

انواع سنگ عقیق - طلافنونتنوع سنگ عقیق

سنگ عقیق انواع مختلفی دارد ، تنوع یکی از مزایای این سنگ قیمتی می باشد. این سنگ منبع انرژی، زندگی ،اشتیاق،آرامش ،سلامتی و طبیعت است. 

عقیق خزه ای (Moss Agate)  : 

عقیق خزه مانند دارای محتویاتی از بلورهای سبزرنگ به شکل خزه می باشد. این سنگ ویژه باغبانان و پرورش دهندگان می باشد و هم چنین یادآوری می کند که دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنید. 

عقیق شجری (مُشا):

این نوع سنگ به رنگ خاکستری یا بی‌ رنگ و نیمه ‌شفاف است که بر روی سطح آن اشکال درخت گونه نقش بسته است.

عقیق چشمی:

از لایه ‌های دایره گونه موازی هم که دارای یک نقطه تیره رنگ در مرکز هستند، تشکیل شده است.

عقیق آبدار:

در این نوع از سنگ مقداری آب وجود دارد که مربوط به زمان پیدایش آن می شود. 

عقیق بنفش:

این نوع از سنگ عقیق به دلیل درخشندگی و سرزندگی که دارد، سبب جذابیت دوچندان آن شده است. این سنگ کمک می کند مثبت فکر کنید و انرژی خود را ثابت نگه دارید. هم چنین به بهبود کارایی فرد کمک بسیاری می کند. 

عقیق سبز:

عقیق سبز رنگ، قدرت معجزه آسایی دارد و سبب می شود انرژی و نشاط از دست رفته دوباره بازگردد. باعث ایجاد احساس شجاعت در فرد استفاده کننده نیز می شود.

عقیق آبی:

این سنگ قیمتی آبی رنگ به معنای آرامش است. بسیار آرام بخش است و به هماهنگی انرژی کمک بسیاری می نماید. عقیق آبی به معنای ارتباط روان است.

عقیق سرخ:

عقیق سرخ به معنای تمرکز بر هدف و تقویت اراده است. بسیاری از افراد از عقیق سرخ برای مراقبه و تجسم اهداف خود استفاده می کنند .

عقیق آتش:

در این نوع از عقیق شعله ای نورانی است که سوسو می زند. عقیق آتش برای کسانی مناسب است که به اشتیاق و جاه طلبی بیشتری نیاز دارند. 

عقیق سیاه:

این نوع از سنگ عقیق به توانایی در پاکسازی انرژی طوفانی و جایگزین ذهن عصبانی با  آرامش، به عنوان یک سنگ سیاه آرامش بخش شناخته شده است.

روش تشخیص عقیق اصل از تقلبی

روش تسخیص عقیق اصل از تقلبی- طلافنون

هم گام با پیشرفت علم و تکنولوژی ، آزمایشگاه هایی تاسیس شد تا افراد متخصص با استفاده از دستگاه های بسیار حرفه ای و دقیق، میکروسکوپ های مخصوص،پروژکتورهای بسیار دقیق که با تابانیدن نورهای ویژه روی سنگ ها با اندازه گیری میزان جذب نور و خروجی نور از داخل سنگ اقدام به کارشناسی سنگ ها می کنند تا بتوانند به طور دقیق اصالت آن را تأیید کنند. 

این مراکز پس از تایید اصالت سنگ اقدام به صدور مهر و امضای معتبر و کارت شناسایی یا شناسنامه برای آن سنگ می نمایند. 

کلام آخر

سنگ عقیق صرف نظر از تنوع رنگی و خاصیت های ویژه هر یک ، در سراسر دنیا به شفابخشی معروف و شناخته شده است. با گذر زمان این سنگ قیمتی ، همچنان قدرتمند باقی مانده است و تاثیرات بسیار زیادی در روح و روان و جسم و احساسات انسان ها ایجاد نموده است. به همین جهت استفاده از انگشتر عقیق توصیه می شود.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون