معرفی 10 نرم افزار  برتر طراحی طلا و جواهر

طراحی و ساخت طلا و جواهرات از دیرباز تاکنون ادامه پیدا کرده است. در گذشته اغلب طراحی ها به صورت دستی انجام می شده و مدت زمان زیادی صرف خلق یک اثر هنری می شده است. امروزه با پیشرف علم و تکنولوژی این امر، با سرعت و دقت بالاتری انجام می شود. طراحی های دستی کاهش یافته و انواع نرم افزارهای سه بعدی پیشرفته و متنوع ظهور یافته است. در نتیجه طراحی طلا و جواهرات بسیار آسان تر شده است. 

آموزشگاه طلافنون طراحی و آموزش طلاسازی و هم چنین انواع نرم افزارهای مبتدی و پیشرفته طراحی زیورآلات و مدل سازی را ارائه می نماید. 

نرم افزارهای طراحی جواهرات

1. Rhino Gold

نرم افزار طراحی زیورآلات- راینو- طلافنون

راینو یک نرم افزار قدرتمند و محبوب CAD است که در معماری و طراحی صنعتی کاربرد دارد. چندین نسخه در دسترس است که نسخه Rhino Gold مختص طراحی زیورآلات و جواهرات است. یک نرم افزار بسیار کاربردی برای طراحی سه بعدی انواع طلا و جواهرات  است و این امکان را به طراحان می‌دهد که  قطعه‌های پیچیده جواهرات را بسیار دقیق طراحی کنند. 

به کمک این ابزار طراحی، شما می توانید یک طرح منحصر به فرد را از ابتدا بسازید، یا از الگوها استفاده کنید.

2-ماتریکس

نرم افزار ماتریکس- طراحی جواهرات- طلافنون

نرم افزار ماتریکس یک ابزار بسیار پیچیده CAD است که لازم است برای استفاده از آن ، در طراحی مدل ها تجربه کافی داشته باشید. Matrix Gold یک نرم افزار CAD جهانی برای چاپ سه بعدی جواهرات با نمونه های اولیه مختلف است.

 این نرم افزار دارای رندرینگ بالا و نزدیک به واقعیت است. داشتن مدل های پیش فرض زیبا ، امکان ایجاد اشکال ارگانیک ، سفارشی سازی محیط کاری، پیش نمایش طرح نهایی و همچنین امکان تبدیل طرح های دو بعدی به سه بعدی از دیگر ویژگی های جذاب این ابزار می باشد. 

3- 3Design

این نرم افزار به طراحان طلا و جواهر این امکان را می دهد که از مدل های سه بعدی خود عکس های واقع گرایانه با الهام از فناوری گرافیک بازی های ویدئویی اجرا نمایند. 

 این نرم افزار بسیار کاربر پسند است و برای اجرای آن کتابخانه ای از اشیاء مختلف وجود دارد.

4- Firestorm CAD

این نرم افزار مخصوص طراحی طلا و جواهر ایجاد شده است به ویژه طلا و جواهرات سه بعدی. سرعت و دقت طراح طلا و جواهر به واسطه امکانات ویرایش قدرتمند بسیار بالا می رود. 

5- Zbrush

نرم افزار زیبراش- طراحی زیورآلات- طلافنون

به کمک این نرم افزار، طراح و مدل ساز، قادر به خلق ریز ترین جزئیات زیورآلات است. هم چنین این امکان را می دهد که هر چیزی را مجسمه سازی کنید و جزئیات پیچیده ای مانند سنگ های قیمتی را اضافه کنید. 

از لحاظ رزولوشن در سطح فوق العاده بالایی قرار دارد. قابلیت به یاد آوردن اندازه ها را دارد، توپولوژی mesh را ساده می کند و مجموعه ابزار مدل سازی را کامل دارد. 

6- Blender

این نرم افزار بر اساس mesh مدل سازی می‌کند و پارامتر نیست ، کمی پیشرفته است و برای تازه کارها و افراد مبتدی مناسب نیست. این نرم افزار به هیچ وجه خلاقیت شما را محدود نمی کند و به شما آزادی می دهد هر پروژه ای را که در ذهن دارید زنده و اجرا کنید.

7- Sketchup

این نرم‌افزار برای طراحی مدل‌های هندسی مناسب می‌باشد و ابزاری مناسب برای طراحی جواهرات با زاویه ها و گوشه های تیز یا هندسی است. SketchUp یک ابزار رایگان و محبوب، با یادگیری آسان است.

8- Adobe Illustrator

از این نرم افزار در امر طراحی طلا و جواهر برای ترسیم خطوط 2 بعدی استفاده می شود، هم چنین می توانید خطوط را برای تصویرسازی فنی به مدل سه بعدی تبدیل کنید. این نرم افزار قابلیت حکاکی لیزری را نیز ارائه می دهد. 

9- Tinker CAD

یکی از ساده ترین ابزار های رایگان مدل سازی سه بعدی است. بسیار کاربر پسند و ساده می باشد. برای طراحی قطعات ساده جواهرات بسیار خوب است.

10- Jewel CAD Pro

این نرم افزار امکانات طراحی زیورآلات را به صورت سه بعدی فراهم می نماید. قابلیت ارائه و نمایش طرح به مشتری قبل از اقدام به ساخت، طراحی زیورآلات همانند محیط واقعی و دارا بودن طرح های آماده از جمله مشخصه های این ابزار است. 

چه نرم‌افزاری برای شروع کار طراحی جواهرات مناسب است ؟

نرم افزار برای شروع به کار طراحی جواهرات- طلافنون

اولین چیزی که مهم است تعیین نمودن سطح کار با نرم‌افزار می باشد و سپس مشخص کنید که چطور میخواهید از نرم‌افزار طراحی استفاده کنید. مثلا آیا سرعت عمل نرم‌افزار برای شما مهم است؟ امکانات و یا آرشیو طرح‌های از پیش آماده آن یا موارد دیگر و بر اساس این موارد نرم‌افزار مناسب خود را پیدا کنید.

در آخر 

این نرم افزارها نمونه هایی از ابزارهای طراحی طلا و جواهرات است که بسته به نیاز و سطح طراح و مدل ساز کاربرد دارد. در بین نمونه های معرفی شده ، بهترین و کاربردی ترین نرم افزارها در جهان ، راینو و ماتریکس می باشد که به ترتیب برای مبتدیان و حرفه ای ها بسیار کارآمد است. 

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون