فلز نقره چیست؟ آشنایی با انواع کاربردهای آن

ممکن است اغلب به محض شنیدن کلمه نقره به یاد انواع زیورآلات و اکسسوری های زیبایی بیفتیم که بسیار زیبا و جذاب هستند. اما نقره ورای این تعریف ساده، معنا و خواص کلی و عام تری نیز دارد. قصد ما در این مقاله اینست که اطلاعات بیشتری راجع به نقره، خواص و کاربردهای آن ارائه دهیم. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات جامع تری از فلز نقره بدست بیاورید. با ما همراه و همگام باشید.

لازم به ذکر است آموزشگاه طلافنون علاوه بر آموزش طلا سازی و ساخت طلا و جواهرات، به ارائه آموزش و پرداخت فلز نقره که پس از طلا گران بها ترین است نیز می پردازد. 

نقره چیست؟

فلز نقره چیست- طلافنون

نقره یک فلز سفید رنگ، درخشان و انعطاف پذیر است. نقره به عنوان یک فلز گران بها طبقه بندی می گردد و به عنوان جذاب ترین فلز بعد از طلا شناخته شده است. به دلیل گران بها بودن در طول ادوار گذشته از آن به منظور ساخت جواهر آلات، مدال ها و سکه ها استفاده می شده است. 

امروزه از فلز نقره در زمینه ها و صنایع مختلف بهره برداری می شود. از الکتریسیته و تولید انرژی خورشیدی گرفته تا داروسازی، پزشکی، لحیم کاری، تولید ترکیبات شیمیایی، ضرب سکه، عکاسی و مسائل بهداشتی مورد توجه است.

کاربرد نقره

  • عکاسی
  • دندانپزشکی
  • به عنوان کارد و چنگال و آینه
  • به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های اکسیداسیون
  • به عنوان یک فلز گرانبها برای ساختن سکه و جواهرات
  • صنایع برق و الکترونیکی


فواید و مزایای نقره

مزایا و فوائد نقره برای بدن- طلافنون

  1. نقره یک ماده ضد میکروبی قوی است که انواع عفونت ها و بیماری ها از قبیل آنفولانزا را از بین می برد.
  2. به بهبود زخم بسیار کمک می کند. 
  3. کاهش استرس، تندخویی و فشار عصبی
  4. گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش می دهد.
  5. برخی داروها دارای مقادیری از نقره هستند و بدون آنکه سیستم ایمنی بدن را ضعیف کنند، بسیاری از باکتری ها و عفونت ها را از بین می برند.
  6. رنگ سفید نقره باعث منعکس شدن حدود 90 درصد از نور دریافتی می شود و برخلاف طلا، این فلز تشعشعات نامناسبی ندارد. از همین رو نقره خاصیت آرامش بخشی داشته و استرس را نیز کاهش می دهد.

خواص متافیزیکی نقره

نقره فلزی نرم و انعطاف پذیر است. به این معنا که بسیار شکل پذیر است و به حالت ورقه های نازک تبدیل می شود. هم چنین رسانای بسیار خوبی است و گرما و برق را بهتر از هر عنصر دیگری هدایت می کند. نور را نیز به خوبی منعکس می کند.

خواص شیمیایی نقره

نقره فلزی است که در شرایط عادی با اکسیژن هوا واکنش نمی دهد و در اصطلاح غیر فعال است. هم چنین نقره به راحتی با آب، اسیدها یا بسیاری از ترکیبات دیگر واکنش نمی دهد.

کلام آخر 

فلز نقره از ارزشمندترین فلزات تاریخ است . نقره فلز درخشنده ، نرم ، بسیار انعطاف پذیر و دارای قابلیت پرداخت بسیار است .

این فلز گران بها دارای خواص درمانی بی شماری است که مهم ترین آن ها میکروب کشی می باشد. در انواع صنایع به ویژه ساخت طلا وجواهرات کاربرد بسیاری دارد.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون