چه نرم افزاری برای شروع طراحی جواهرات لازم است؟

یکی از سوالاتی که برای هنرجویان هنگام کار با انواع نرم افزارها بسیار پیش می آید اینست که کدام نرم افزار برای شروع کار طراحی جواهرات مناسب است؟ در راستای آموزش طراحی جواهرات، انواع نرم افزارهای  CAD  آموزش داده می شود اما اینکه در ابتدای کار طراحی جواهرات، از کدام نرم افزار بهتر است استفاده شود ذهن دانشجویان را مشغول کرده است. 

برای طراحان طلا و جواهرات بسیار عادی است که از بیش از یک نرم افزار استفاده کنند. اگرچه بسیاری از نرم افزارها وجود دارند که از یک هدف مشابه پیروی می کنند اما نحوه استفاده آن ها با یکدیگر متفاوت است. 

آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون با داشتن 10 شعبه در سراسر ایران فعال ترین برند است که بواسطه بهره مندی از اساتید مجرب ، بهترین و حرفه ای ترین آموزش ها در زمینه نرم افزارهای طراحی جواهرات را به هنرجویان گرامی ارائه می دهد.

انواع نرم افزارهای طراحی جواهرات

نرم افزارهای طراحی جواهرات- طلافنون

  1. نرم افزار طراحی دو بعدی مانند فوتوشاپ
  2. نرم افزار CAD دو بعدی مانند Type Edit، Illustrator، Corel Drawو Ink scape
  3. نرم افزار CAD سه بعدی مانند 3Design، Rhino، Matrix، Firestorm و Jewel CAD
  4. نرم افزار CAD تعامل با مشتری مانند Counter sketch
  5. نرم افزار مجسمه سازی سه بعدی مانند Geo magic Sculpt، Mudboxو Z brush

انواع نرم افزارهای مناسب طراحی جواهرات-طلافنون

از دیگر نرم افزارهای دو بعدی طراحی جواهرات، می توان به Gemvision Design Studio نیز اشاره نمود. نرم افزارهای دو بعدی برای تصویرگرها و طراحان ضروری هستند از این رو، اغلب به کسانی که تازه وارد این حوزه شده اند، به دلیل اینکه یاد گیری این ها ساده تر است و دریچه ای است برای ورود به کار با روش های پیچیده تر، پیشنهاد می شود که از نرم افزارهای دوبعدی آغاز به کار نمایند.

نرم افزارهای CAD سه بعدی برای تولید و حکاکی بسیار مناسب است. این نرم افزارها کمک می کنند که کاربر علاوه بر طراحی جواهرات، مشخصات دقیق طرح خود را مورد بازبینی قرار دهد و میتواند طرح را به صورت سه بعدی از هر زاویه ای مشاهده نماید. ابزارهای سه بعدی به منظور ایجاد مدل فیزیکی برای استفاده در تولید بسیار کمک کننده هستند. 

مزایای مدل سازی جواهرات

مزایای مدل سازی جواهرات- طلافنون

  • طراحی با کمک رایانه (CAD) در زمان صرفه جویی می کند و هزینه های مربوط به مدل سازی سه بعدی را کاهش می دهد.
  • CADMaster خدمات حرفه ای را برای ساخت مدل های سه بعدی جواهرات فراهم آورده و مانند جواهر واقعی می توان آنرا چاپ کرد.
  • روش های 3D که در مدل سازی جواهرات بکار می رود عوامل موفقیت آمیز و ارزشمندی هم برای مشتریان و هم جواهرسازان است.
  • گستره طرح های سه بعدی بسیار وسیع است از عکس، فیلم، تصویر متحرک گرفته تا تصور و خیال.
  • مدل سازی سه بعدی جواهرات نه تنها فرآیند تولید را تغییر می دهد بلکه ساخت تصاویر را نیز دگرگون ساخته است.


سخن آخر

هیچ نرم افزار طراحی جواهراتی وجود ندارد که در همه چیز عالی باشد بنابراین بهتر است که کاربران از ترکیب چند نرم افزار استفاده کنند تا بتوانند کارهای پیچیده انجام دهند .

تمامی مواردی که ذکر گردید، با توجه به تجربه کاربران است اما در بازار ایران، بهترین نرم افزاری که می توانید کار خود را با آن شروع کنید نرم افزار ماتریکس می باشد. 

در پایان پیشنهاد می کنیم نرم افزاری را که در بازار کار ایران کاربرد بیشتری دارد را آموزش ببینید تا فرصت های بیشتری برای ورود به بازار کار برایتان فراهم شود. هم اکنون تسلط به نرم افزار ماتریکس اهمیت بیشتری دارد و افراد بیشتری مایل به فراگیری آن هستند. 


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون