طراحی گوشواره با مداد

طراحی طلا و جواهر، هنری ارزشمند و جذاب است. یکی از روش های طراحی، طراحی طلا و جواهر با دست است که ابتدایی ترین مرحله و نقطه آغازین ساخت طلا و جواهر می باشد. 

انواع جواهرات به ویژه گوشواره که طی مراحلی در طرح های زیبا و مختلف ساخته می شوند، برای رسیدن به ظاهر زیبا و جذاب، تکنیک هایی را از سر می گذرانند.  

طراحی گوشواره - با مداد - طلافنون

مراحل ساخت طلا و جواهر، باید با دقت و ظرافت ویژه انجام شود تا چشم بینندگان را مجذوب خود نماید. توجه به سبک هنری مورد علاقه مردم منطقه نیز یکی از مواردی است که سبب می شود طرح ساخته شده از استقبال بیشتری برخوردار شود. 

آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون با داشتن 10 شعبه در سراسر ایران فعال ترین برند است که بواسطه بهره مندی از اساتید مجرب ، بهترین و حرفه ای ترین آموزش ها در زمینه نرم افزارهای طراحی جواهرات را به هنرجویان گرامی ارائه می دهد.

آموزش طراحی دستی گوشواره طلا با مداد- طلافنون

طراحی گوشواره طلا با مداد

طراحی گوشواره طلا با مداد - طلافنون

ساخت گوشواره در ابتدا با طراحی یک ایده آغاز می شود. پس از اینکه مدل ابتدایی گوشواره بر روی کاغذ، به صورت طراحی دستی طلا با مداد ترسیم شد، می توان با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای طراحی رایانه ای، طرح را به یک استاندارد مطلوب رسانید، از منظرهای مختلف آن را بررسی نمود و به صورت سه بعدی نیز مشاهده نمود. 

طراحی گوشواره با مداد - طلافنون

در صورتی که قرار باشد در گوشواره سنگ قیمتی یا جواهر به کار رود، لازم است به اندازه طرح مورد نظر و اندازه سنگ توجه ویژه شود و طراح باید از اندازه درست استفاده نماید تا به نتیجه مطلوب برسد. 

دیگرمراحل ساخت گوشواره طلا

مراحل ساخت گوشواره طلا- طلافنون

الگو و مدل سازی گوشواره

در مرحله مدل سازی، طراح باید تمام جزئیات طرح را کامل و بدون نقص در نظر بگیرد چرا که طرح نهایی با توجه به شرایط این مرحله ایجاد می شود. به منظور ارائه کامل و بدون کاستی، می توان از ابزارهای مورد نیاز همچون قلم مو و دیگر ابزارها که کمک بسیاری می کنند بهره مند شد.

طراحی انواع گوشواره طلا با مداد- طلافنون

ریخته گری مدل گوشواره طلا

مرحله ریخته گری گوشواره در شکل و حالت گیری نهایی نقش بسزایی دارد. در این مرحله طلا در قالب ریخته می شود تا شکل بگیرد.

سوهان کاری گوشواره 

سوهان کاری، امری ظریف و بسیار دقیق است که در نتیجه کار بسیار تاثیرگذار است و زیبایی طرح را دو چندان می نماید.

طراحی گوشواره به صورت دستی - طلافنون

مخراج کاری گوشواره طلا

در صورتی که قرار باشد در گوشواره طلا، سنگ جواهر به کار رود، لازم است مخراج کاری انجام شود به این نحو که مخراج کار سنگ ها را با دقت در جای ویژه خود قرار دهد. 

ابزار کار طراحی گوشواره طلا با مداد

ابزار کار طراحی گوشواره با مداد- طلافنون

برای طراحی گوشواره طلا با دست به کم ترین و ارزان ترین ابزار نیاز دارید. از جمله مهم ترین و اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز این سبک طراحی، کاغذ و قلم است. 

طراحی گوشواره طلا گام به گام - طلافنون

در مرحله بعدی که استفاده از رنگ ها مطرح می شود، از مداد رنگی، آب رنگ و گواش استفاده می شود. هنرجو در ابتدا با کم ترین هزینه و ارزان ترین ابزار می تواند در هر مکان و موقعیتی ایده هایی که به ذهنش می رسد را ترسیم نماید. 

سخن پایانی

طراحی طلا و جواهرات به ویژه گوشواره به صورت دستی یا با مداد، علاوه بر اینکه می تواند نوعی تفریح باشد و اوقات فراغت را پر کند، به عنوان یک شغل نیز در نظر گرفته می شود. بسیاری از طراحان، حرفه هنری طراحی طلا را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده اند و از آن لذت می برند.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون