Matrix Gold | نرم افزار ماتریکس گلد

در صورتی که شما یک طراح زیاده طلب و مقام خواه هستید و در صدد ساخت یک جواهر چشم نواز و زیبا هستید، نرم افزار Matrix Gold برای شما برگزیده شده است و ویژگی های ساده و کاربر پسند آن شما را مجذوب خود خواهد نمود. این مقاله از سایت آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون را با دقت مطالعه نمایید.

شرکت GemVision، تولید کننده خانواده نرم افزارهای ماتریکس ، پس از اینکه نسخه نهم از نرم افزار ماتریکس (Matrix 9) را ارائه داد، نسخه Matrix Gold را به بازار عرضه کرده است که بعنوان دهمین نسخه از نرم افزار جذاب ماتریکس شناخته می شود.

Matrix Gold که می‌توان گفت، قدرتمندترین نرم افزار CAD تا به امروز است، یکی از پلاگینهای نرم افزار Rhinoceros می باشد که ویژگی های طراحی جواهرات را بخوبی ارائه داده و بر روی نرم افزار قدرتمند راینو نصب می‌شود.

نرم افزار ماتریکس گلد جدیدترین و قوی ترین نرم افزار CAD به منظور طراحی طلا و جواهر در دنیا است و ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده است که به یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی طلا و جواهرات تبدیل شود. از ویژگی های جدید این نرم افزار ماتریکس می توان به داشتن حافظه ی پارامتریک اشاره نمود که به طراح این اجازه را می دهد تا بتواند بعد از اتمام کار در صورتی که به اعمال تغییراتی روی مدل نیاز باشد آن را براحتی انجام دهد. در این نرم افزار همچنین این امکان نیز فراهم می شود که از دستورات داینامیک برای کاهش زمان طراحی استفاده نمود.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار اینست که امکان دسته بندی و مرتب سازی فایل های طراحی شده نیز وجود دارد،با استفاده از این امکان طراح می تواند به دسته بندی فایل هایش بر اساس مشتری بپردازد و یا یک استایل خاص را در مدل های مختلف به کار ببرد. در نسخه ی جدید نرم افزار ماتریکس چندین مدل و روش برای ذخیره ی یک فایل وجود دارد تا حجم فایل کاهش داده شود. رندرینگ در نرم افزار ماتریکس گلد با Cycles انجام می شود که به طراح این امکان را می دهد تا رندری نزدیک به واقعیت داشته باشد.

نرم افزار ماتریکس گلد در طراحی جواهر

نرم افزار ماتریکس گلد در طراحی جواهر- طلافنون

نرم افزار Matrix Gold ویژگیهای برتر نرم افزار ماتریکس و Rhino Gold را با رابط کاربری ساده و کاربر پسند CounterSketch ترکیب نموده و با این فرایند کار طراح را ساده‌تر نموده است تا بدین وسیله نتیجه ای که حاصل می شود عبارتست از بهره وری بیشتر ، تعامل آسان تر و قوی تر با مشتری. 

علاوه بر این موارد ، ماتریکس گلد با مجموعه‌ ای دقیق از ابزارها، قدرت بیشتری به طراح می بخشد و سبب سرعت بخشیدن به روند کار طراحی می‌گردد.

درواقع نرم افزار ماتریکس گلد، بهترین و قدرتمندترین نرم افزار طراحی طلا و جواهر بوده و بسیار مورد علاقه هنرمندان، طراحان و صنعتگران فعال این حوزه است. فضای کاری نرم افزار ماتریکس گلد، زیبا ، کاربر پسند (user friendly) و روان بوده و طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است.

برخی از ویژگی های اضافه شده در نرم افزار ماتریکس گلد:

Parametric History

Parametric history از جمله ویژگی های نوینی که در نرم افزار ماتریکس گلد دیده می شود، اینست که زمانی که یک دستور داینامیک تکمیل می شود تمامی دستورات داینامیک دیگری که استفاده شده است نیز، هم زمان به دستور اجرا شده عکس العمل نشان می دهند و طرح شما را یک پارچه نگه می دارند. حافظه ی پارامتریک در واقع یک ویژگی انقلابی است که به راحتی می تواند جای نرم افزارهای طراحی سه بعدی دیگری که این ویژگی را ندارند بگیرد. به عنوان مثال اگر نیاز باشد که سایز انگشتری را یک یا دو سایز بزرگ تر کنید می توانید این کار را در کم ترین زمان و با کم ترین تلاش انجام دهید.


Dynamic Transform Tools

دو تا از دیگر دستوراتی که زمان کار طراحی را به شدت کاهش می دهد دستوراتی هستند که به کمک آن ها می توان از یک شی یک کپی تهیه کرد و symmetry  طراحی را حفظ کرد مانند Mirror  وPolar Array . دستور Mirror اشیا را روی صفحه ی C-Plane بمانند یک آینه بازتاب می کند. دستور Polar Array  تعداد مشخصی از شی را در محوری مشخص تکرار می کند. با پارامتریک کردن این دو ابزار زمانی که طراح ممکن است برای خلق اشیا والد (parent) و فرزند (child) ممکن است صرف کند را کاهش می دهند.


Design content manager

نرم افزار ماتریکس گلد این فرصت را در اختیار طراح قرار می دهد تا بتوانند استایل هایی که خلق کرده اند را دسته بندی کنند تا بتوانند برای طرح مدل هایی که در آینده می خواهند انجام دهند، از آن ها استفاده کنند. برای دسته بندی طرح ها یک بخش مدیریت محتوا درون نرم افزار طراحی شده است که شامل Libraries, Collections, Style Sheets, and Job bags می شود. به راحتی می توان بخش مورد علاقه تان را bookmark کنید و آن را به هر بخش از طرح هایتان که می خواهید اضافه کنید و از ابزارهای حافظه ی پارامتریک بهره مند شوید همانند mirror, orient to gem و ..

سرفصل های دوره :

آموزش “PROFILE EDITOR”- تصحیح پروفایل در نرم افزار ماتریکس گلد

ویژگی “profile editor” جدید در نرم افزار ماتریکس گلد ، امکان کنترل کامل بر پروفایل ها را برای ما فراهم می‌کند. به کمک این ویژگی خاص شما می‌توانید با ساخت یک پروفایل جدید و با ویرایش یکی از پروفایل های موجود ، سبک خاص خود را ساخته و آن را برای استفاده‌ها و پروژه های بعدی ذخیره سازی کنید.

این قابلیت برجسته، امکان سفارشی سازی – مونوپل محصولات را فراهم می کند و فرصتی عالی برای فروش به شما هدیه می‌دهد.


آموزش “RENDER STUDIO”

نرم افزار ماتریکس گلد دارای یک استودیو رندر داخلی خاص برای ایجاد تصاویر و فیلمهای با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا است. این تصاویر با وضوح و شفافیت بالا ، بسیار واقعی و چشم نواز هستند و برای تحت تاثیر قراردادن مشتریان بخوبی ایفای نقش می کنند که همزمان با همه گیر شدن اینترنت و پیشرفت فناوری دیجیتال این ویژگی بسیار به چشم می آید. 


آموزش “SIGNET RING”

ویژگی جدید “Signet Ring builder” در Matrix Gold، ویژه ساخت انگشترهای خاتم دار است ، که قابلیتی بی نظیر است و سبب صرفه جویی در وقت و افزایش سرعت در روند ساخت جواهرات می‌شود.

در این ویژگی از یک دستور داینامیک استفاده می‌شود. این دستور، دارای یک تاریخچه پارامتریک داخلی است که به طراح و جواهرساز این اجازه را می‌دهد تا در هر مرحله‌ای از کار ، بدون از دست دادن زمان ، پروفایلها را ویرایش کرده و یا سایز حلقه انگشتری را تغییر دهد.


آموزش “PAVE AND GEM ON SURFACE”

نرم افزار ماتریکس گلد به کمک ویژگی های Pave and Gems on Surface ابزار دقیقی برای قراردادن انواع سنگ روی سطح جواهر ارائه داده است.

Pave و Gems on Surface وقتی با هم استفاده شوند، شرایط منحصر به فردی را برای طرح بندی سنگهای قیمتی و کمیاب به ارمغان می آورد.


آموزش “RING RESIZER”

Ring Resizer ویژگی مورد علاقه کاربران نرم افزار ماتریکس بود، که اکنون در Matrix Gold ارتقاء یافته است. برای استفاده از این ویژگی منحصر بفرد، کافی است طرح خود را به ابزار Ring Resizer اضافه نموده، اندازه‌های مورد نیاز و مد نظر خود را انتخاب و روی دکمه تغییر اندازه حلقه کلیک نمایید.

Matrix Gold در عرض چند ثانیه و بدون به خطر انداختن طرح بندی اصلی سنگهای قیمتی ، تغییرات درخواستی شما را با دقتی مثال زدنی روی طرح شما اعمال می‌سازد.


آموزش “JALI” در نرم افزار ماتریکس گلد

اگر در طراحی و ساخت جواهرات ، دنبال ایجاد طرح های بزرگ هستید اما می‌خواهید در وزن فلز مصرفی صرفه جویی کنید ، قابلیت ” Jali “راه حل شما است.

همچنین در نرم افزار ماتریکس گلد به کمک ابزار Jali، می‌تواند تزییناتی شگفت انگیز با جزییاتی زیبا ، چشم نواز و جذاب بر روی سطوح مختلف ایجاد نماید.


آموزش ابزار تبدیل”TRANSFORM TOOLS”

همان گونه که پیشتر ذکر شد، این ویژگی در نرم افزار ماتریکس به طراحان طلا و جواهر این اجازه را می‌دهد تا بر حسب نیاز های خویش، هر قسمت از یک طرح را خم کرده، پیچ و تاپ داده و یا حتی کپی کنند.

این ابزار همچنین دارای ویژگی برجسته ایجاد تاریخچه عملیات است. ترکیب نتایج حاصل از این ابزارهای تبدیل با تاریخچه های پارامتریک ، انعطاف پذیری و سرعت عمل همراه با دقت بسیار زیادی به طراحی هدیه مینماید.


وبرخی دیگر از سرفصل های دوره آموزش عبارتند از :

rendering by Cycles engine

Ribbon Bar

project

Customized quick commands

Bottom UI

Pull push: حکاکی روی سطح طلا به کمک planer curves و دستور pull push

Raster to vector: تبدیل تصاویر به منحنی

Rope: خلق یک طناب با پروفایلی مشخص

Shear: دستوری برای مورب کردن اشیا

Text on curve : امکان خلق یک متن روی منحنی

Advance ring rail

cathedral ring rail

bypass ring rail 

tech report



آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون