گران ترین جواهرات در جهان کدامند؟

جواهر چیست؟

جواهرات برای هزاران سال نقش اساسی در فرهنگ ایفا کرده است که توسط تمدن های دوردست باستان تا جمعیت مدرن امروزی مورد استفاده قرار گرفته است. در طول این مدت، برخی از پرفروش‌ترین و مجلل‌ترین سنگ‌ها از فردی به فرد دیگر، هدیه داده شده یا با مبالغ هنگفتی فروخته شده‌اند.

فهرست زیر از گران‌ترین جواهرات جهان شامل قطعاتی از حلقه‌ الماس صورتی گرفته تا سنجاق‌ طاووس است که پادشاهان، ملکه‌ها، و حتی افراد اجتماعی مدرن را زینت داده‌اند.

گران ترین جواهرات در جهان کدامند؟

این 10 مورد از گرانترین جواهرات جهان هستند:

10 .25 میلیون دلاری Chopard 201-Carat Watch 

این ساعت خیره کننده Chopard در مجموع حاوی 874 الماس است. سه الماس بزرگ، همگی به شکل قلب و رنگ‌های مختلف از صورتی تا آبی تا سفید هستند.ارزش این ساعت 25 میلیون دلار است که آن را به یکی از گران ترین ساعت های تاریخ بعد از ساعت 55 میلیون دلاری  million Hallucination by Graff تبدیل می کند. مطمئن باشید این ساعت کاملاً دست ساز ارزش قیمت آن را دارد. Rich Glare گفت که این ساعت حاوی 874 الماس درجه یک با رنگ ها و اندازه های مختلف است.در مرکز این ساعت از طلای سفید و طلای زرد، یک الماس صورتی قلب شکل با وزن 15.37 قیراط، یک الماس آبی به شکل قلب 12.79 قیراط و یک الماس قلب شکل با وزن 11.36 قیراط قرار دارد.

این ساعت 201 قیراطی به عنوان گران ترین ساعت در جهان شناخته می شود.


Chopard 201 carat Watch


Graff Hallucination Watch

9. گردنبند 27.4 میلیون دلار Jadeite Hutton-Mdivani 

این گردنبند کارتیه که از مهره‌های یشم سبز ساخته شده است و با یاقوت، الماس، پلاتین و طلا تزئین شده است، در حراجی سال 2014 به قیمت 27.4 میلیون دلار به مجموعه کارتیه فروخته شد.این گردنبند معروف متعلق به باربارا هاتن، وارث ثروت Woolworth و پرنسس نینا مدیوانی بود.


8. گراف پینک - 46.2 میلیون دلار

در سال 2010، این الماس صورتی 24.78 قیراطی پس از فروش در حراجی به قیمت 46.2 دلار به جواهرساز لارنس گراف، رکوردها را شکست.

این الماس در اصل متعلق به هری وینستون بود و برای چندین دهه در کلکسیون خصوصی او نگهداری می شد، اما گراف پس از خرید این الماس را بازسازی کرد و نام آن را تغییر داد.

این جواهر در حلقه ای نصب شده است که در کنار شانه های الماس سپر شکل گراف قرار دارد.در سال 2010، این الماس صورتی 24.78 قیراطی پس از فروش در حراجی به قیمت 46.2 دلار به جواهرساز لارنس گراف، رکوردها را شکست.

این الماس در اصل متعلق به هری وینستون بود و برای چندین دهه در کلکسیون خصوصی او نگهداری می شد، اما گراف پس از خرید، این الماس را بازسازی کرد و نام آن را تغییر داد.این جواهر در حلقه ای نصب شده است که در کنار شانه های الماس سپر شکل گراف قرار دارد.


7. ماه آبی ژوزفین - 48.4 میلیون دلار

در سال 2015، جوزف لاو، میلیاردر و کلکسیونر هنگ کنگی، این حلقه الماس را در حراجی به قیمت 48.4 میلیون دلار خریداری کرد و نام آن را به نام دختر 7 ساله خود ژوزفین به ماه آبی ژوزفین تغییر داد.  

الماس ماه آبی 12.03 قیراطی در سال 2014 در معدن کولینان در آفریقای جنوبی کشف شد.


6. گردنبند الماس 55 میلیون دلاری L'Incomparable diamond necklace

با ارزش ترین گردنبند جهان که توسط جواهر ساز لبنانی Mouawad ساخته شده است، حاوی بزرگترین الماس بی عیب و نقص جهان است. این گردنبند که به نام L'Incomparable شناخته می شود. الماس پلکانی زرد 407.48 عیار به یک زنجیر رز گلد با 91 الماس سفید 230 قیراطی وصل شده است و در طرحی نامتقارن چیده شده است که برگ های درخت انگور را به یاد می آورد. الماس مرکزی باشکوه به طور تصادفی در انبوهی از آوار معدن توسط یک دختر جوان در کنگوی آفریقایی در دهه 1980 پیدا شد. این گردنبند در موزه ها، از جمله موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی، به نمایش گذاشته شد، قبل از اینکه در این گردنبند خیره کننده موعود گنجانده شود، که اولین بار در نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه در سال 2013 رونمایی شد.


5. (Oppenheimer Blue) اوپنهایمر آبی - 57.5 میلیون دلار 

این الماس آبی وقتی در حراج کریستی در می 2016 به فروش 57.5 میلیون دلاری رسید، مخاطبان را شوکه کرد. در آن زمان، این سنگ تراش زمرد 14.62 که زمانی متعلق به سر فیلیپ اوپنهایمر بود، گرانترین جواهری بود که تا به حال در حراجی فروخته شده است.


4.Pink Star ستاره صورتی - 71.2 میلیون دلار

در اوایل آوریل 2017، ستاره صورتی در حراجی ساتبی به ارزش 71.2 میلیون دلار فروخته شد و آن را به گرانترین جواهری که تا کنون در حراجی فروخته شده تبدیل کرد. ستاره صورتی تنها پنج دقیقه پس از مناقصه توسط شرکت کنگلومرای هنگ کنگ Chow Tai Fook Enterprises خریداری شد.

ستاره صورتی در ابتدا توسط De Beers در آفریقای جنوبی در سال 1999 استخراج شد و وزن آن 132.5 قیراط قبل از برش و صیقل دادن به حالت چشمگیر فعلی خود بود.


3. Wittelsbach-Graff Diamond الماس ویتلز باخ گراف - 80 میلیون دلار

الماس Wittelsbach آبی متمایل به خاکستری 35.56 قیراطی که در یک معدن هندی در دهه 1600 کشف شد، شایعه شده است که برای اولین بار متعلق به فیلیپ چهارم پادشاه اسپانیا بوده و در زمان نامزدی دخترش مارگاریتا ترزا با امپراتور لئوپولد اول در جهیزیه او گنجانده شده است. اتریش در سال 1664.

این جواهر برای قرن ها بخشی از جواهرات تاج اتریش و باواریا باقی ماند. جواهر ساز لارنس گراف در سال 2008 الماس ویتلز باخ را به قیمت 22 میلیون دلار خریداری کرد و به طور بحث برانگیزی آن را به وضعیت فعلی خود، یک الماس 31.06 قیراطی، آبی تند و برش کوسنی، تغییر داد.

تراش، شفافیت و درخشندگی جواهر را بهبود بخشید و ارزش آن را به شدت افزایش داد. در سال 2011، این الماس بیش از 80 میلیون دلار به مالک فعلی آن، یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر فروخته شد. 


2. سنجاق سینه طاووس از گراف - 100 میلیون دلار

این سنجاق سینه طاووسی که در سال 2013 در نمایشگاه هنر لوکس و عتیقه جات TEFAF در هلند رونمایی شد، وزن کلی آن 120.81 قیراط است. این نمایش باورنکردنی از زیبایی و اسراف از Graff Diamonds شامل 1305 سنگ قیمتی است و ارتفاع آن کمی بیش از 10 سانتی متر است.

الماس مرکزی یک الماس گلابی شکل آبی تیره است که به تنهایی 20.02 قیراط وزن دارد. الماس های سفید، زرد، صورتی، نارنجی و سبز از مرکز سنجاق بیرون می زند.


1. الماس امید - 200-250 میلیون دلار

یکی از شناخته شده ترین جواهرات در جهان، الماس هوپ یک الماس 45.42 قیراطی به رنگ آبی مایل به خاکستری تیره و عتیقه است که ارزش تقریبی 200 تا 250 میلیون دلار دارد. از زمان کشف اولیه آن در گلکوندا، هند در سال 1666، الماس بارها دست به دست شده است.

این الماس در ابتدا توسط پادشاه لوئی چهاردهم در سال 1668 خریداری شد و 'آبی فرانسوی' لقب گرفت. این الماس تا سال 1792 در اختیار خانواده سلطنتی فرانسه باقی ماند، زمانی که در جریان انقلاب فرانسه در میان غارت جواهرات تاج و تخت به سرقت رفت. 

این جواهر در سال 1839 در کاتالوگ مجموعه جواهرات هنری فیلیپ هوپ دوباره ظاهر شد. پس از عبور از چندین مالک دیگر، از جمله پیر کارتیه, Evalyn Walsh McLean، جواهر توسط هری وینستون جواهر در سال 1949 خریداری شد. وینستون در نهایت جواهر را به موسسه اسمیتسونیان اهدا کرد، جایی که امروزه در معرض نمایش است.

چه عواملی جواهرات را گران می کند؟

عوامل متعددی وجود دارد که باعث ارزش جواهرات می شود:

  1. سن جواهر - آیا این یک قطعه قدیمی یا عتیقه است؟
  2. کمیاب  بودن- آیا قطعات مشابه زیادی در گردش وجود دارد؟
  3. کیفیت فلز و سنگ های قیمتی - برای تعیین ویژگی های سنگ های قیمتی خود با یک گوهرشناس مشورت کنید.
  4. تقاضا در بازار دست دوم - آیا این کالا تقاضای بالایی دارد؟

تنها راه واقعی برای تعیین ارزش جواهرات شما این است که با یک متخصص مشورت کنید.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون