خواص سنگ رز کوارتز

بدون شک، رز کوارتز یکی از محبوب ترین کریستال های شفابخش موجود است. این سنگ به دلیل ظاهر زیبا، معنای الهام بخش و خواص درمانی قوی، سنگی است که قرار است برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار گیرد.در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد رز کوارتز بدانید را یه شما توضیح می دهد. از مزایا گرفته تا بهترین راه های استفاده از آن را در این مقاله به شما نشان خواهیم داد.

سنگ رز کوارتز چیست؟

رنگ صورتی مایل به قرمز رز کوارتز نمادین و به طور گسترده مورد احترام است. این کریستال یکی از محبوب‌ترین کریستال‌ها در جهان است، با معنایی که افسانه‌های بیشماری را در طول تاریخ الهام گرفته است. حتی امروزه، بسیاری بر این باورند که خواص و انرژی ارتعاشی آن می تواند جرقه عاشقانه و ستایش را برانگیزد.

از نقطه نظر علمی، رز کوارتز بسیار ساده است. شکلی از کوارتز است و ساختار کریستالی شش ضلعی به خود می گیرد. این سنگ قیمتی که در تمام گوشه های جهان موجود است، یافتن آن کار سختی نیست.معنی اصلی رز کوارتز در مورد عشق است. اگر می‌توانستید زیبایی و گرمای آن احساس را به تصویر بکشید و آن را در یک جسم ملموس بچسبانید، تبدیل به آن سنگ می‌شد.

سنگ رز کوارتز سرشار از انرژی آرامش بخش و عاشقانه است که باعث می شود بخواهید عشق را به هر کجا که می روید گسترش دهید. از خواص رز کوارتز هماهنگی عاطفی است و به شما این امکان را می دهد که با عزیزان خود به خوبی ارتباط برقرار کنید .اما البته، رز کوارتز فقط در مورد عشق به معنای سنتی رمانتیک نیست. عشق یک احساس جهانی است که کل زندگی ما را هدایت می کند. خواص این کریستال همه پیوندهای شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند از هر شکلی عشقی که وجود دارد لذت ببرید. این شامل دوستی، عشق خانوادگی، عاشقانه عشق به خود است.

گفته می شود که استفاده از رز کوارتز به 7000 سال قبل از میلاد برمی گردد. همچنین ادعا شده است که زنان مصری و رومی از ماسک های صورت کوارتز رز برای پاکسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک استفاده می کردند.امروزه رز کوارتز اغلب به عنوان جواهرات، مدیتیشن، یا به عنوان دکوراسیون در خانه ها یا فضاهای اداری استفاده می شود.رز کوارتز یک سنگ صورتی کم رنگ است که بخشی از خانواده کریستال کوارتز است.انواع صورتی پررنگ تر سنگ گاهی اوقات کوارتز رز توت فرنگی نامیده می شود. انواع کوارتز رز اسطوخودوس به رنگ بنفش کم رنگ هستند.رز کوارتز یک ماده معدنی است که عمدتاً از مولکول های دی اکسید سیلیکون تشکیل شده است که معمولاً در حدود 752 درجه فارنهایت تا 1292 درجه فارنهایت (400 درجه سانتی گراد تا 700 درجه سانتی گراد) تشکیل می شود. این کریستال را می توان در سراسر ایالات متحده، استرالیا، برزیل، ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، هند، سوئد و آلمان یافت.

طبق افسانه های روم باستان، این سنگ محصول کوپید بوده است. این هدیه ای بود که برای گسترش عشق به جهان داده شد. در اساطیر یونان، کریستال از غنایم عشق بین آفرودیت، آرس  به وجود آمد!

نمی توان انکار کرد که رز کوارتز سنگی افسانه ای است. از زمان آشوریان اولیه، انسان ها از آن برای جواهرات، زیبایی و شفا استفاده می کردند. از ماسک صورت در مصر باستان گرفته تا نماد مالکیت در روم، همیشه یک ماده معدنی قدرتمند بوده است.

موارد استفاده جواهرات رز کوارتز

یکی از راه های ساده برای وارد کردن کوارتز رز به زندگی، پوشیدن آن است. گوشواره های رز کوارتز یا حلقه آن میتواند انتخاب خوبی باشد.به گفته برچ، پوشیدن رز کوارتز روی گردنبند، سنگ را نزدیک قلب شما نگه می دارد و آن را ویژه قوی می کند.کوارتز رز به عنوان یک گردنبند بسیار قدرتمند است زیرا در نزدیکی چاکرای قلب و قلب قرار میگیرد. برچ ادعا می‌کند که این مرکز قلب را قادر می‌سازد تا هر گونه تنش یا استرسی را که در آنجا وجود دارد باز کند و رها کند.

زیر بالش

توس پیشنهاد می کند که قرار دادن رز کوارتز زیر بالش شما باعث ایجاد رویاهای آرامش بخش می شود.او توضیح می‌دهد: «شما انرژی‌های نرم، آرام‌بخش کریستال را در حین خواب دریافت خواهید کرد». 'این باعث می شود رویای شما آرام، صلح آمیز و دوست داشتنی باشد و بار دیگر ارتعاشی مثبت از خود ساطع کند.'

در خانه ی شما

ممکن است دوست داشته باشید یک کریستال رز کوارتز را در فضای خانه یا محل کار خود یا در یک محراب خاص یا فضای مقدس قرار دهید.برچ ادعا می کند: «قرار دادن یک تکه رز کوارتز در مرکز خانه یا آپارتمان شما باعث افزایش شفقت و شفای قلب برای کل خانواده می شود.کوارتز رز اغلب در روتین های زیبایی، هم به عنوان یک ابزار و هم به عنوان یک عنصر استفاده می شود.رز کوارتز اغلب برای غلطک های صورت و ابزارهای گواشا استفاده می شود. بسیاری از محصولات زیبایی نیز رز کوارتز هستند، مانند رز کوارتز لومینیرز Kora Organics و کرم صورت ارگانیک رز کوارتز Gemstone.

فواید و خواص رز کوارتز

هر گونه مزایای فرضی رز کوارتز کاملاً حکایتی است. هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد کریستال‌های کوارتز رز فوایدی فراتر از آنچه توسط دارونما ارائه می‌شود، ندارد.با این حال، کریستال ها ممکن است بخش مهمی از اقدامات فرهنگی، معنوی و شفابخش برای بسیاری از مردم باشند.

عشق به خود

در بین درمانگران کریستال اعتقاد بر این است که رز کوارتز می تواند احساس عشق به خود را تقویت کند.توس توضیح می‌دهد: «کوارتز رز ممکن است برای متعادل کردن سلامت عاطفی، رهایی از انسداد های عاطفی و متعادل کردن چاکراهای دیگر استفاده شود». هنگامی که عشق خالص را در درون خود تشخیص دادید و احساس کردید، این انرژی خالص عشق همان چیزی است که اطرافیان شما احساس می کنند و می بینند و مهمتر از همه، واکنش آنها به آن است.

مراقبه

برخی افراد استفاده از رز کوارتز را در حین مدیتیشن توصیه می کنند.توس ادعا می کند: 'در مدیتیشن، ارتعاش بالای رز کوارتز نه تنها برای شما، بلکه برای سیاره نیز مفید است.' 'اتصال به رز کوارتز با مدیتیشن شما را قادر می سازد تا به آن احساس سعادت، عشق به خود و سکون برسید.'هنگام مدیتیشن با رز کوارتز، توس توصیه می کند که در حین پایان تمرین از کریستال تشکر کنید.

برای پوست

برخی معتقدند که کوارتز رز ممکن است برای پوست مفید باشد.

نحوه استفاده از رز کوارتز

برچ ادعا می کند: برای پوست، رز کوارتز می تواند به عنوان اکسیر عمل کند با خیساندن کریستال در آب در طول شب، در صورت امکان در نور مهتاب استفاده شود تا انرژی ها را برای حداکثر سود شارژ کند. این می تواند به عنوان شستشوی صورت برای پوست های حساس یا کاهش علائم چین و چروک و به دست آوردن چهره ای شفاف تر و جوان تر استفاده شود.

چه مدت طول می کشد تا یک کریستال شروع به کار کند؟

گفته می شود که انرژی کریستال ها به فراتر از زمان و مکان می رسد. این بدان معناست که تعیین جدول زمانی برای درمان کریستال غیرممکن است.

رز کوارتز را کجا روی بدن خود می گذارید؟

می توانید رز کوارتز را در هر جایی از بیرون بر روی بدن خود قرار دهید.هرگز به هر دلیلی کریستال های رز کوارتز را در داخل بدن خود از جمله گوش، دهان، بینی، یا واژن قرار ندهید.گفته می شود، کوارتز رز اغلب روی قلب قرار می گیرد.

چگونه با رز کوارتز مدیتیشن می کنید؟

هنگام تمرین می توانید با قرار دادن کریستال در نزدیکی خود با کوارتز رز مدیتیشن کنید. همچنین می توانید آن را در کف دست یا روی سینه خود نگه دارید.کارشناسان پیشنهاد می کنند قبل از شروع کار از کریستال اجازه بگیرید و در حین تمرین روی انرژی شفابخش و دوست داشتنی کریستال تمرکز کنید.رز کوارتز به عنوان کریستال شفابخش و سنگ عشق بی قید و شرط شناخته می شود. برخی معتقدند که این ارتعاشات قوی از عشق ساطع می کند، که تصور می شود:

  • از بهبود عاطفی و روابط حمایت کنید
  • الهام بخش شفقت
  • تقویت احساس آرامش

برخی همچنین ادعا می کنند که کوارتز رز ممکن است با تسریع بهبود و افزایش گردش خون برای سلامت جسمانی مفید باشد، اما هیچ مدرک علمی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد.

در حالی که هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای برای استفاده از کریستال کوارتز برای درمان و مدیتیشن وجود ندارد، مهم است که به یاد داشته باشید که هر ادعایی در مورد خواص درمانی آنها حکایتی است.با این حال، اگر نماد و زیبایی شناسی کریستال رز کوارتز با شما طنین انداز شود، احتمالاً امتحان کردن آن ضرری ندارد.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون