خواص درمانی سنگ کارنلین

معنای سنگ کارنلین 

این سنگ نام خود را از کلمه لاتین 'cornu' به معنای شاخ گرفته است، زیرا شباهتی به رنگ دانه ذرت رسیده دارد. در دوران باستان،Carnelian که به عنوان سنگ انگیزه و استقامت، رهبری و شجاعت شناخته می شد اعتقاد بر آن بود که کارنلین که به عنوان 'سنگ انگیزه' ، الهام بخش عمل است و به افراد کمک می کند تا بر تعلل و تردید غلبه کنند.

 این سنگ انواع شیشه ای و نیمه شفافی دارد و کارنلین گونه ای نارنجی رنگ از کلسدونی، و کانی از خانواده کوارتز است. رنگ آن از صورتی مایل به نارنجی کم رنگ تا قهوه ای تیره زنگ زده متغیر است، اگرچه بیشتر به خاطر کریستال های درخشان نارنجی و قرمز-نارنجی خود شناخته شده است. نام آن از یک کلمه لاتین به معنای 'گوشت' گرفته شده است.

تاریخچه سنگ کارنلین

در دوران باستان، و همچنین امروزه، اعتقاد بر این است که Carnelian به سخنرانان ترسو کمک می کرد تا هم فصیح و هم جسور شوند. جنگجویان باستان برای بدست آوردن شهامت و قدرت بدنی و غلبه بر دشمنان خود، Carnelian را به گردن خود می بستند. در مصر، معماران چیره دست برای نشان دادن درجه خود این سنگ را می پوشیدند و کیمیاگران قرون وسطی از آن به عنوان سنگ جوش برای فعال کردن انرژی دیگر کلسدونی ها استفاده می کردند. به عنوان اولین سنگ در سینه بند کاهن اعظم، نشان دهنده خون شهدا بود و زمانی اعتقاد بر این بود که از بیماری و طاعون جلوگیری می کند.

مصریان باستان Carnelian را 'خورشید غروب' می نامیدند. در رنگ‌های نارنجی آن، آن را با انرژی‌های پذیرنده یا غیرفعال زنانه شناسایی کردند و آن را با خون قاعدگی بارور الهه مادر، ایزیس، مرتبط می دانستند. در سایه‌های قرمز، قرمز-نارنجی تا قهوه‌ای مایل به قرمز، آن‌ها آن را سنگ انرژی فعال مردانه می‌دانستند که با رنگ درخشانش شناخته می‌شود. Carnelian به طور سنتی برای تقویت اشتیاق، عشق و میل استفاده می شود.


مزایای استفاده از سنگ کارنلین

سنگ‌های نارنجی، به‌ویژه کارنلین‌ها، کمک‌های عالی برای تمرین، هماهنگی برنامه‌های تمرینی بدنی و متعادل کردن سطح انرژی بدن هستند. Carnelian بی حال را از بین می برد و می تواند اشتها را تحریک کند.

کارنلین اغلب در مدیتیشن و تمرین‌های معنوی استفاده می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که رشد معنوی را افزایش می‌دهد و ارتباط فرد را با خود درونی و قلمروهای بالاتر عمیق‌تر می‌کند.

همچنین گفته می شود که خلاقیت و اشتیاق را تحریک می کند و آن را به یک همراه عالی برای هنرمندان، نویسندگان و موسیقی دانان تبدیل می کند.

کارنلین صدا را شفاف می کند. این سنگ خواننده است. همچنین اعتماد به نفس را برای اجراهای روی صحنه یا در رسانه های زنده افزایش می دهد.

Carnelian به طور سنتی برای محافظت در برابر سقوط و حوادث شناخته شده است. این سنگ از خانه ها در برابر سرقت، آتش سوزی، طوفان یا تصادف محافظت می کند.

کریستال های نارنجی و قرمز کرنلی برای عشق و برای به کمال رساندن عشق استفاده می شوند. کریستال های نارنجی، به ویژه، نمادهای باروری و قدرت هستند و با بچه دار شدن در ارتباط هستند. 

مدرک علمی براینکه سنگ کارنلین خواص درمانی دارد تاکنون ارائه نشده است، ولی در این مقاله ما باورها و اعتقادات مردم ازگذشته تا به امروز درباره این سنگ را ذکر میکنیم.

خواص درمانی کارنلین

خواص درمانی کارنلین می تواند به تعادل و مسائل جسمی، عاطفی و روحی کمک کند. قدرت شفابخشی برای کمک به بیماری های جسمی و مسائل عاطفی دارد. همچنین در انرژی درمانی و متعادل سازی چاکرا استفاده می شود. کریستال درمانی کارنلین شامل تحریک متابولیسم، افزایش انگیزه و غلبه بر اهمال کاری است. کاربردهای درمانی کارنلیان سابقه طولانی و مستندی دارد. مدیتیشن با کارنلین نیز بسیار توصیه می شود.

کارنلین سرشار از نیروی حیات است، متابولیسم را تحریک می کند و خون رسانی خوبی به اندام ها و بافت ها می دهد. بر اندام های تولید مثل، هر دو جنس تأثیر می گذارد و باروری را افزایش می دهد و بر سردی و ناتوانی جنسی غلبه می کند. به علاوه، به علائم قاعدگی و یائسگی کمک می کند و ممکن است به لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی کمک کند.

در جذب ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی در روده کوچک مفید است و ویسکوزیته و گردش خون را بهبود می بخشد. به کاهش احتقان، فلبیت، واریس و بواسیر و همچنین جوش و تحریکات پوستی کمک می کند. کارنلیان اسکریفیک شدن را تسریع می کند و خونریزی بینی را التیام می بخشد. (البته در صورت تکرار، با پزشک مشورت کنید.)

به بهبود مشکلات کمر، روماتیسم، آرتریت، نورالژی کمک می کند و بهبودی استخوان ها و رباط ها را تسریع می کند. به تسکین افسردگی کمک می کند.

پشتیبانی عالی برای سم زدایی از الکل یا سایر مواد مخدر، ترک عادات بد فیزیکی و به طور کلی بهبود سلامت کلی را فراهم می کند.

Carnelian یک کریستال تثبیت کننده است که برای لنگر انداختن در زمان حال عالی است. انرژی بالای آن به بازیابی نشاط و انگیزه از دست رفته کمک می کند و خلاقیت را برای کارهای جدید تحریک می کند. تمرکز را بهبود می بخشد و افکار اضافی را در خیال پردازان و در حین مدیتیشن از بین می برد.

این سنگ همچنین در برابر حسادت، خشم و کینه از شما یا دیگران محافظت می کند و عشق به زندگی را دعوت می کند. 

کارنلین حسادت و مالکیت را در روابط کاهش می دهد و برای غلبه بر اضطراب های جنسی و اختلالات خوردن مفید است. همچنین برای بحران میانسالی مردان مفید است.

مدرک علمی براینکه سنگ کارنلین خواص درمانی دارد تاکنون ارائه نشده است، ولی در این مقاله ما باورها و اعتقادات مردم ازگذشته تا به امروز درباره این سنگ را ذکر میکنیم.


 کارنلین قرمز:

Carnelian قرمز نماد سرزندگی، شجاعت، اشتیاق و انگیزه است. این با چاکراهای ریشه و خاجی یا مرکز کلیه -سواد هیستانا مرتبط است و قدرت و سرزندگی را به زندگی فرد می آورد.

 کارنلین نارنجی:

کارنلین نارنجی نشان دهنده خلاقیت، شادی و ابراز وجود است. اغلب برای تحریک انرژی خلاق و تقویت توانایی های هنری استفاده می شود.

موارد استفاده از Carnelian

Carnelian یک سنگ همه کاره است که می تواند در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گیرد و اجازه می دهد انرژی آن در زندگی روزمره گنجانده شود:

جواهرات:

کارنلین اغلب در جواهرات از جمله گردنبند، دستبند و انگشتر استفاده می شود و به صاحبش اجازه می دهد از خواص درمانی آن در طول روز بهره مند شود.

دکوراسیون منزل:

کارنلین اغلب در اقلام دکور خانه مانند گلدان ها، مجسمه ها و سنگ های تزئینی استفاده می شود و به هر فضای نشیمن حسی پر جنب و جوش می بخشد.

مدیتیشن و تمرین های معنوی:

کارنلین یک سنگ عالی برای استفاده در هنگام مدیتیشن است. قرار دادن آن در فضای مراقبه یا نگه داشتن آن در حین تمرین می تواند تمرکز، وضوح و ارتباط با قلمرو معنوی را افزایش دهد.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون