تاج ها و جواهرات خانواده سلطنتی بریتانیا

تاج ها و جواهرات خانواده سلطنتی بریتانیا

1. تاج سنت ادوارد 

تاج سنت ادوارد نمادی از سلطنت بریتانیا است و جایگاه ویژه ای در تاریخ غنی انگلستان دارد.

این قطعه خیره کننده از قرن سیزدهم در تاجگذاری پادشاهان بریتانیایی استفاده شده است. اما چیزی که این تاج را بسیار خارق‌العاده می‌کند، جواهرات گرانبهایی است که آن را تزئین می‌کنند و هر کدام داستان جذاب خود را دارند.  در این بخش، به تاریخچه تاج ادوارد می پردازیم و جواهرات باشکوهی را که آن را به یک شاهکار واقعی تبدیل می کنند، بررسی می کنیم.

تاج سنت ادوارد به افتخار ادوارد، آخرین پادشاه آنگلوساکسون انگلستان، که بعداً به عنوان قدیس مقدس شناخته شد، نامگذاری شده است. اعتقاد بر این بود که تاج اصلی در طول جنگ داخلی انگلیس از بین رفته است. با این حال، نسخه جدیدی برای تاجگذاری چارلز دوم در سال 1661 ایجاد شد و از آن زمان برای تاجگذاری هر پادشاه بریتانیا استفاده شده است. 

تاج دارای ویژگی های زیر است:

  • طلای جامد 22 عیار
  • وزن 2.2 کیلوگرم
  • دور 66 سانتی متر
  • ارتفاع 30 سانتی متر
  • 345 آکوامارین
  • 37 توپاز سفید
  • 27 تورمالین
  • 12 یاقوت
  • 7 آمیتیست
  • 6 یاقوت کبود
  • 2 ژارگون
  • 1 گارنت
  • 1 اسپینل
  • 1 کاربانکل

جواهرات

یاقوت کبود

در میان جواهراتی که تاج سنت ادوارد را زینت می دهد چندین یاقوت کبود نفیس وجود دارد. معروف ترین آنها یاقوت کبود سنت ادوارد است که گمان می رود متعلق به خود شاهزاده ادوارد باشد. این سنگ قیمتی خیره کننده در بالای صلیب طلایی تاج نصب شده است و رنگ آبی سلطنتی را به قطعه خیره کننده اضافه می کند.

یاقوت ها

این تاج همچنین دارای یاقوت های بزرگی است که هر کدام تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. یاقوت شاهزاده سیاه، که در واقع یک اسپینل است، در جلوی تاج قرار دارد. این سنگ قیمتی زمانی متعلق به ادوارد ووداستاک معروف به شاهزاده سیاه بوده و از قرن چهاردهم بخشی از جواهرات سلطنتی بریتانیا بوده است. 

زمردها

تاج سنت ادوارد با دو زمرد چشم نواز تزئین شده است. این سنگ‌های قیمتی سبز پر جنب و جوش در پایه تاج قرار گرفته‌اند و رنگی را به قطعه سلطنتی اضافه می‌کنند. تاریخچه این زمردها به خوبی مستند نشده است، اما حضور آنها به جذابیت کلی تاج می افزاید.

الماس

این تاج همچنین با الماس های متعددی تزئین شده است که به شکوه درخشان آن کمک می کند. یکی از مهمترین الماس ها کولینان III است که یک الماس گلابی شکل با وزن 94.4 قیراط است. این سنگ نفس گیر در اصل بخشی از الماس کولینان، بزرگترین الماس است که تاکنون کشف شده است.

مروارید

ردیف های مرواریدی که قاب طلایی آن را تزیین می کنند به ظرافت تاج می افزاید. این مرواریدهای براق از زمان ایجاد تاج در سال 1661 بخشی از تاج بوده اند و گنجاندن آنها یک اثر کلاسیک به طراحی کلی می بخشد.

تاج سنت ادوارد نه تنها نمادی نمادین از سلطنت بریتانیا است، بلکه ویترینی باورنکردنی از برخی از گرانبهاترین جواهرات جهان است. از یاقوت کبود و زمرد، الماس و مروارید، هر سنگ قیمتی تاریخ شگفت انگیز خود را دارد و این تاج را به یک شاهکار واقعی هنر و تاریخ تبدیل می کند.


2. تاج پادشاه چارلز.(تاج دولتی امپراتوری، 1937)

تاج سلطنتی، یا تاج دولتی، تاجی است که پادشاه در پایان مراسم تاجگذاری با تاج ادوارد سنت ادوارد مبادله می کند. قبل از جنگ داخلی، تاج باستانی تاج گذاری همیشه در کلیسای وست مینستر نگهداری می شد و پادشاه به تاج دیگری نیاز داشت تا هنگام خروج از ابی بر سر بگذارد. تاج دولتی امپراتوری همچنین در مناسبت های رسمی مانند افتتاحیه سالانه ایالتی پارلمان استفاده می شود. اصطلاح تاج دولتی امپراتوری به قرن پانزدهم برمی گردد، زمانی که پادشاهان انگلیسی طرح تاجی را انتخاب کردند که با طاق بسته شده بود، تا نشان دهند که انگلستان تابع هیچ قدرت زمینی دیگری نیست.

این تاج برای تاجگذاری پادشاه جورج ششم در سال 1937 ساخته شد، اما دقیقاً بر اساس تاجی است که در سال 1838 توسط جواهرسازان آن زمان، راندل، بریج و راندل برای ملکه ویکتوریا طراحی شد. این تاج با چندین سنگ تاریخی از جمله یاقوت کبود سنت ادوارد، گوشواره های ملکه الیزابت، 'یقوت شاهزاده سیاه'، یاقوت کبود استوارت و کولینان دوم یا 'ستاره دوم آفریقا' نصب شده است که وزن آن 317.4 قیراط است. این دومین سنگ بزرگ تراشیده شده از الماس بزرگ کولینان است.

تاج شامل برخی از معروف ترین جواهرات این مجموعه است. اینها عبارتند از یاقوت شاهزاده سیاه، یاقوت کبود استوارت، و الماس کولینان II.

یاقوت کبود سنت ادوارد، که در مرکز بالاترین صلیب قرار دارد، گفته می شود که توسط سنت ادوارد در حلقه ای پوشیده شده و در سال 1163 در مقبره او کشف شده است.

تاج سلطنتی برای تاجگذاری پادشاه جورج ششم در سال 1937 ساخته شد و جایگزین تاج ساخته شده برای ملکه ویکتوریا در سال 1838 شد.

تاج دارای ویژگی های زیر است:

  • طلای 22 عیار، پلاتین و نقره
  • وزن 1.06 کیلوگرم
  • ارتفاع 31.5 سانتی متر
  • 2868 الماس
  • 273 مروارید
  • 17 یاقوت کبود
  • 11 زمرد
  • 5 یاقوت

الماس کولینان II

یکی از برجسته ترین جواهرات در تاج سلطنتی، کولینان دوم است که به عنوان ستاره دوم آفریقا نیز شناخته می شود. این الماس مسحور کننده وزن قابل توجه 317.4 قیراط دارد و دومین الماس بزرگ در جواهرات سلطنتی بریتانیا است. Cullinan II در جلوی باند تاج قرار گرفته است و درخشندگی بی نظیری را به شاهکار سلطنتی اضافه می کند.

یاقوت شاهزاده سیاه

یاقوت شاهزاده سیاه، که در واقع یک اسپینل است، یکی دیگر از سنگهای قیمتی قابل توجه است که در تاج سلطنتی امپراتوری برجسته شده است. این سنگ قرمز خیره کننده با تاریخچه ای غنی که به قرن چهاردهم باز می گردد، زمانی متعلق به ادوارد ووداستاک، معروف به شاهزاده سیاه بود. این به طور برجسته در مرکز صلیب جلوی تاج قرار دارد که نماد قدرت و اقتدار سلطنت بریتانیا است.

یاقوت کبود استوارت 

یاقوت کبود استوارت ، یک یاقوت کبود با شکوه به رنگ آبی عمیق، در پشت نوار تاج قرار گرفته است. این سنگ قیمتی مربوط به سلسله استوارت بوده و زمانی بخشی از جواهرات تاج بریتانیا بوده است. گنجاندن آن در تاج سلطنتی امپراتوری رنگ آبی سلطنتی را به قطعه سلطنتی اضافه می کند.

یاقوت کبود سنت ادوارد

یاقوت کبود سنت ادوارد، که گمان می رود متعلق به ادوارد باشد، بر روی صلیب بالای تاج نصب شده است. این یاقوت کبود قابل توجه از قرن سیزدهم بخشی از جواهرات تاج بریتانیا بوده است و یکی از ارزشمندترین و از نظر تاریخی مهم ترین جواهرات این مجموعه محسوب می شود.

مروارید

تاج امپریال استیت نیز با ردیف هایی از مرواریدهای براق تزئین شده است که جلوه ای کلاسیک به طراحی آن می بخشد. این مرواریدها برای قرن ها بخشی از جواهرات تاج بریتانیا بوده اند و همچنان بخشی جدایی ناپذیر از ظرافت سلطنتی تاج هستند.

زمرد و یاقوت کبود دیگر

چندین زمرد و یاقوت کبود نیز در تاج سلطنتی امپراتوری دیده می شود که شکوه آن را بیشتر می کند. این سنگ های قیمتی پر جنب و جوش، با رنگ های فریبنده خود، به عظمت کلی تاج و اهمیت آن به عنوان نماد سلطنت بریتانیا کمک می کند.

تاج سلطنتی شاهکاری واقعی از هنر و تاریخ است که برخی از تماشایی ترین جواهرات جهان را به نمایش می گذارد.

از الماس Cullinan II و یاقوت شاهزاده سیاه گرفته تا یاقوت کبود استوارت، یاقوت کبود سنت ادوارد و مجموعه ای از مروارید، زمرد و یاقوت کبود، هر سنگ قیمتی داستان جذاب خود را دارد. این قطعه خارق‌العاده نه تنها نمادی از سلطنت بریتانیا است، بلکه گواهی بر جذابیت فریبنده گرانبهاترین جواهرات جهان است.

چندین زمرد و یاقوت کبود نیز در تاج سلطنتی امپراتوری دیده می شود که شکوه آن را بیشتر می کند. این سنگ های قیمتی پر جنب و جوش، با رنگ های فریبنده خود، به عظمت کلی تاج و اهمیت آن به عنوان نماد سلطنت بریتانیا کمک می کند.

تاج سلطنتی شاهکاری واقعی از هنر و تاریخ است که برخی از تماشایی ترین جواهرات جهان را به نمایش می گذارد.

از الماس Cullinan II و یاقوت شاهزاده سیاه گرفته تا یاقوت کبود استوارت، یاقوت کبود سنت ادوارد و مجموعه ای از مروارید، زمرد و یاقوت کبود، هر سنگ قیمتی داستان جذاب خود را دارد. این قطعه خارق‌العاده نه تنها نمادی از سلطنت بریتانیا است، بلکه گواهی بر جذابیت فریبنده گرانبهاترین جواهرات جهان است.


3.تاج ملکه مری

این تاج که به عنوان تاج ملکه مری یا تاج ملکه نیز شناخته می شود، قطعه ای نفس گیر از سلطنتی سلطنتی است که زمانی متعلق به ملکه مری تک، همسر پادشاه جورج پنجم بود.

این تاج فریبنده نه تنها نماد سلطنت بریتانیا است، بلکه ویترینی باشکوه از برخی از گرانبهاترین و از نظر تاریخی مهم ترین جواهرات جهان است. در این مقاله، تاریخچه تاج ملکه مری را بررسی خواهیم کرد و به داستان های پشت جواهرات درخشان آن خواهیم پرداخت.

تاج ملکه مری برای تاجگذاری پادشاه جورج پنجم و ملکه مری در سال 1911 ساخته شد. این تاج توسط خانه گارارد، جواهرساز رسمی تاج در آن زمان طراحی شد. این تاج از طلا و نقره ساخته شده و با مجموعه ای از سنگ های قیمتی نفیس تزئین شده است و وزن آن تقریباً 0.70 کیلوگرم است. ملکه مری این تاج را در مراسم تاجگذاری خود و سایر مناسبت های مهم دولتی در طول سلطنت خود بر سر می گذاشت.

جواهرات

الماس کوه نور

یکی از معروف ترین جواهرات تاج ملکه مریم الماس افسانه ای کوه نور است. این سنگ قیمتی نفس گیر با وزن تقریبی 105.6 قیراط، تاریخچه ای غنی دارد که به قرن سیزدهم باز می گردد. الماس کوه نور که از هند سرچشمه می گیرد، قبل از تبدیل شدن به بخشی از جواهرات سلطنتی بریتانیا در قرن نوزدهم، در اختیار حاکمان و سلسله های مختلف بوده است. این الماس به طور برجسته در صلیب مالتی تاج در جلو قرار دارد و درخشش بی نظیری را به شاهکار سلطنتی می بخشد.

الماس های کولینان III و IV

یکی دیگر از جواهرات خیره کننده در تاج ملکه مری، الماس کولینان III و کولینان چهارم است. این سنگ‌های قیمتی استثنایی که به ترتیب 94.4 و 63.6 قیراط وزن دارند، در اصل بخشی از الماس کولینان، بزرگترین الماس خشن با کیفیت جواهر بودند که تاکنون کشف شده است. Cullinan III، الماس گلابی شکل، و Cullinan IV، الماس تراش مربع، به عنوان یک سنجاق سینه روی هم سوار شده و می توان آن را به جلوی تاج متصل کرد.

مروارید

تاج ملکه مری با مرواریدهای براق متعدد تزئین شده است که ظرافت کلاسیک را به قطعه سلطنتی می بخشد. این مرواریدها به طرز هنرمندانه ای در قسمت های مختلف تاج از جمله طاق ها و پایه آن چیده شده اند. گنجاندن این مرواریدها در طرح تاج گواه زیبایی همیشگی این سنگ های قیمتی ارگانیک است.

یاقوت، یاقوت کبود و زمرد

تاج با مجموعه ای از یاقوت، یاقوت کبود و زمرد تزئین شده است که به عظمت کلی آن کمک می کند. این سنگ های قیمتی پر جنب و جوش به صورت استراتژیک در سراسر طراحی تاج قرار گرفته اند و رنگی را به قطعه خیره کننده می بخشند. هر یک از این سنگ‌های قیمتی تاریخ شگفت‌انگیز خود را دارند و تاج ملکه مری را به ویترینی واقعی از گنجینه‌های سلطنتی تبدیل می‌کنند.

تاج ملکه مری نه تنها نماد سلطنت بریتانیا است، بلکه نمایشی قابل توجه از برخی از نفیس ترین و از نظر تاریخی مهم ترین جواهرات جهان است.

از الماس افسانه ای کوه نور و الماس های خیره کننده کولینان III و IV گرفته تا مرواریدهای درخشان و یاقوت های سرخ، یاقوت های کبود و زمرد های درخشان، هر سنگ قیمتی در تاج، داستان جذاب خود را دارد. این قطعه باورنکردنی از آثارسلطنتی گواهی بر جذابیت ماندگار و زیبایی همیشگی گرانبهاترین جواهرات جهان است.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون