روش های تشخیص دستبند کارتیه اصل

روش های تشخیص دستبند کارتیه اصل

کارتیه، که در سال 1847 توسط لوئیس-فرانسوا کارتیر در پاریس تأسیس شد، به خاطر جواهرات و ساعت‌های بی‌نظیرش شناخته شده است. در طول سال‌ها، کارتیه مترادف با لوکس، ظرافت و مهارت شناخته شده است و افراد سلطنتی و مشهور از آن استفاده کرده اند .با افزایش جواهرات لوکس تقلبی، تمایز بین قطعات اصلی کارتیه و تقلبی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.

  1. امضا را بررسی کنید یکی از نشانه‌های بارز یک قطعه واقعی کارتیه، امضا است. امضای کارتیه همیشه صاف و بدون کجی است. به تراز حروف دقت کنید و مطمئن شوید که اتصال بین ‘i’ و ‘e’ کامل است. قطعات تقلبی اغلب امضاهای نامنظم و فونت‌های ضخیم‌تر دارند که نشان‌دهنده تقلبی بودن آنهاست.                                     
  2. شماره سریال‌ها برای دلیلی وجود دارند جواهرات واقعی کارتیه دارای یک شماره سریال منحصر به فرد هستند که با دقت حک شده است. قطعات تقلبی ممکن است شماره سریال‌های گم شده یا جابجا شده، فاصله‌های نامنظم یا ترتیب متفاوتی داشته باشند. با فرمت‌های پذیرفته شده شماره سریال آشنا شوید: 5 رقم و یک حرف (مثلاً 12345 A)، 2 حرف و 4 رقم (مثلاً AA 1234)، و 3 حرف و 3 رقم (مثلاً ABC 123).                                                                                                     
  3. وزن را بررسی کنید وزن جواهرات کارتیه یک شاخص مهم از اصالت است. کارتیه به طور انحصاری از طلای 18 عیار یا پلاتین در قطعات خود استفاده می‌کند. قطعات تقلبی اغلب از فلزات ارزان‌تر استفاده می‌کنند که منجر به تفاوت قابل توجهی در وزن می‌شود. در حالی که وزن به تنهایی ممکن است بی‌عیب نباشد، همچنان یک عامل ارزشمند برای در نظر گرفتن است.                                                                                                                                                        
  4. تخصص کارتیه در تنظیم الماس بی‌نظیر است. الماس‌های واقعی کارتیه به طور یکپارچه تنظیم شده‌اند و یک اثر شناور ایجاد می‌کنند. قطعات تقلبی ممکن است الماس‌هایی با ظاهر فلزی‌تر و کار دستی نامنظم و ناپاک داشته باشند. کیفیت و دقت در تنظیم الماس‌ها جنبه‌های حیاتی برای بررسی هستند.                                                          
  5. شناخت خود را افزایش دهید با تکامل امضای کارتیه در طول سال‌ها آشنا شوید. کارتیه از دهه 60 تا به امروز تغییرات مشخصی در امضای خود ایجاد کرده است. قطعات قدیمی‌تر ممکن است دارای تغییراتی باشند که اگر در زمینه تغییرات تاریخی کارتیه در نظر گرفته نشوند، ممکن است به اشتباه به عنوان تقلبی تشخیص داده شوند.
  6. دستبند عشق کارتیه 

    دستبند عشق کارتیه طراحی شده در دهه 1960 توسط آلدو سیپولو، جواهرساز ایتالیایی، دستبند عشق کارتیه نمادی جاودانه از عشق ابدی است. این دستبند یکی از نمادین‌ترین قطعات لوکس کارتیه است که دارای طراحی متمایز با نوار ساده‌ای است که با موتیف‌های پیچ تزئین شده است. الهام‌بخش دستبند عشق کارتیه از کمربندهای عفت قرون وسطایی گرفته شده است، اشیایی که برای نشان دادن تعهد نهایی به وفاداری و عشق به یک معشوق استفاده می‌شدند.

    ویژگی خاص دستبند عشق کارتیه این است که با یک پیچ‌گوشتی، که توسط کارتیه با خرید دستبند ارائه می‌شود، به مچ دست صاحب آن بسته می‌شود. این جزئیات ایده قفل کردن عشق یک نفر به دیگری را تأکید می‌کند. دستبند عشق کارتیه توسط افراد مشهور و سلطنتی مانند پرنس هری و مگان مارکل استفاده شده است، که وضعیت آن را به عنوان یک قطعه کلاسیک جاودانه از جواهرات لوکس تثبیت کرده است.

    روش های تشخیص دستبند عشق کارتیه

    نشان‌ها و حکاکی‌ها

    این عناصر مانند مهر اصالت بر روی دستبند عشق کارتیه عمل کند. اولین نشانی که باید به دنبال آن بگردید، لوگوی کارتیه است. لوگوی کارتیه که توسط صنعتگران ماهر بر روی سطح دستبند حک شده است، باید صاف و بی‌نقص به نظر برسد، تقریباً مانند اینکه فلز همیشه آن را داشته و تولید نشده است.

    مورد بعدی در لیست، نشان‌های عیار هستند که کیفیت مواد استفاده شده در ساخت دستبند را نشان می‌دهند، به دنبال حکاکی '750' بر روی سطح آن بگردید. این نشان عیارنشان می‌دهد که دستبند عشق از طلای 18 عیار ساخته شده است. اگر به دنبال دستبند عشق کارتیر پلاتینی هستید، به دنبال حکاکی '950' بگردید، که نشانگر جواهرات لوکس ساخته شده از پلاتین است. البته، این باید توسط شما یا یک کارشناس آزمایش شود، زیرا سودجویان ممکن است فناوری حکاکی را داشته باشند اما منابع لازم برای استفاده از مواد گران‌قیمت برای تولید نسخه‌های تقلبی خود را نداشته باشند.

    شما همچنین می‌توانید به دنبال شماره سریال حک شده بر روی دستبند بگردید. به طور خاص، اگر دستبند بعد از دهه 1970 ساخته شده باشد، باید دارای شماره سریال باشد. قبل از این دوره، دستبند عشق کارتیه هیچ نوع نشانی از شماره سریال نداشت. یک سودجو که از این موضوع آگاه است می‌تواند به شما بگوید که دستبند مربوط به قبل از دهه 70 است و به همین دلیل هیچ حکاکی بر روی سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که هنگام خرید یکی از این مدل‌های کلاسیک بیشتر مراقب باشید.

    اگر دستبند عشق کارتیه که قصد خرید آن را دارید دارای نشان‌های است، باید به طور کامل حکاکی شده باشد، بدون هیچ گونه فرورفتگی یا حروف نامنظم. در این تصویر، می‌توانید ببینید که یک دستبند عشق کارتیه واقعی در مقایسه با یک نسخه تقلبی چگونه به نظر می‌رسد. لوگوی کارتیه بر روی نسخه تقلبی در سمت چپ لکه‌دار به نظر می‌رسد و به جای حکاکی '750' ، حکاکی '18kt' دارد. ظاهر کلی حکاکی‌های تقلبی غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد، حتی در یک نگاه، شما با یک نسخه تقلبی که توسط یک سودجو به فروش می‌رسد، روبرو هستید. اگر این نشان‌های نامرتب را مشاهده کردید.




    در اینجا یک مثال دیگر آمده است. یک دستبند عشق کارتیر از طلای سفید با 6 الماس تولید می شود نسخه تقلبی در سمت چپ دارای مهر تقلبی است که با نسخه واقعی متفاوت به نظر می‌رسد. فونت مطابقت ندارد، املای آن نامرتب است و فونت رسمی کارتیر را ندارد.



آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون