دستبند تنیس چیست؟

دستبند تنیس چیست؟

دستبند تنیسی یک دستبند زیبا است که از یک خط متقارن از الماس‌ها یا سنگ‌های قیمتی تشکیل شده که توسط یک زنجیر ظریف از طلا یا پلاتین یا نقره به هم متصل شده‌اند. الماس‌ها یا سنگ‌های قیمتی استفاده شده در دستبندهای تنیس معمولاً از نظر رنگ، برش، شفافیت و قیراط یکسان هستند ، با این حال، اگر چیزی متفاوت را ترجیح می‌دهید، جایگزین‌هایی برای سبک کلاسیک دستبند تنیس موجود است که دارای سنگ‌هایی با اندازه‌ها و اشکال مختلف هستند.

برای آشنایی بیشتر دوره های آموزشی طلاسازی و جواهرسازی طلافنون لطفا به این لینک مراجعه فرمایید

چرا به آن دستبند تنیس می‌گویند؟

 دستبند تنیس که امروزه می‌شناسیم، اولین بار در دهه ۱۹۲۰ به شهرت رسید و در ابتدا به نام “دستبند خط الماس” شناخته می‌شد. نام “دستبند تنیس” در طول مسابقات تنیس آزاد آمریکا در سال ۱۹۸۷ به وجود آمد، زمانی که بازیکن حرفه‌ای تنیس، کریس اورت، دستبند الماس خود را در وسط یک مسابقه گم کرد. بازی متوقف شد تا اورت بتواند دستبند گمشده خود را جستجو کند، در حالی که تماشاگران تلویزیونی و حضوری در استادیوم شاهد این ماجرا بودند. دستبند الماس در نهایت پیدا شد و با بازگشت این طلسم خوش‌شانس به دست اورت، مسابقه از سر گرفته شد.

اخیراً، گفته شده که این دستبند در دهه ۱۹۷۰ نام خود را به دست آورد، زمانی که اورت، بازیکن شماره یک جهان، به خاطر مد شیک خود در مسابقات شناخته شد. اورت به خاطر همیشه پوشیدن دستبند الماس، حتی در زمین تنیس، معروف بود.

قیمت یک دستبند تنیس چقدر است؟ 

قیمت یک دستبند تنیس الماس به چندین عامل بستگی دارد، که مهم‌ترین آن‌ها اصالت یا مصنوعی بودن سنگ‌های استفاده شده است. عامل مهم دیگر که بر قیمت یک دستبند تنیس الماس تأثیر می‌گذارد، وزن قیراط یا به عبارتی اندازه سنگ‌های استفاده شده در دستبند است. یک دستبند با سنگ‌های بزرگتر هزینه بیشتری خواهد داشت نسبت به یک دستبند ظریف‌تر با سنگ‌های کوچکتر. رنگ، برش و شفافیت نیز از دیگر عوامل تعیین‌کننده‌ای هستند که بر قیمت کلی یک دستبند تنیس تأثیر می‌گذارند.

سبک‌ها، تنظیمات و قفل‌های دستبند تنیسی

 دستبندهای تنیس می‌توانند بر اساس تنظیمات، سبک و طراحی قفل، ظاهر و احساسی متفاوتی داشته باشند. هر نوع تنظیمی که برای نگه داشتن سنگ‌ها به طور محکم در دستبند تنیس طراحی میشود باعث میشود که ظاهری متفاوتی ایجاد شود.

چنگ: یک انتخاب محبوب، تا چهار چنگ برای هر سنگ استفاده می‌شود تا سنگ را در دستبند تنیس نگه دارد و اجازه دهد تا حد امکان نور از آن عبور کند و درخشش شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

کانال: سنگ‌ها بین دو ردیف نازک فلز در دستبند تنیس قرار می‌گیرند و آن‌ها را محکم و ایمن نگه می‌دارند.

بزل: فلز به طور جداگانه هر یک از سنگ‌ها را در دستبند تنیس احاطه می‌کند تا ظاهری حبابی ایجاد کند.

دستبندهای تنیس یک طراحی کلاسیک هستند که شامل یک ردیف متقارن از الماس‌ها یا سایر سنگ‌های قیمتی در یک خط واحد می‌باشند. معمولاً این دستبندها در طلا یا پلاتین قرار می‌گیرند. 

دستبندهای تنیس الماس و طلا:

 ترکیب کامل رایج‌ترین ترکیب برای ساخت یک دستبند تنیس از طلا و الماس است. رنگ‌های گرم جواهرات طلا به خوبی با درخشش جذاب الماس‌ها هماهنگ می‌شوند. الماس‌های که در یک دستبند تنیس استفاده می‌شوند، ویژگی‌های کلیدی مشترکی دارند:

  • شکل الماس : شکل الماس به شکل هندسی که به نظر می‌رسد اشاره دارد. این‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: گرد و فانتزی. آن‌ها می‌توانند شامل: گرد درخشان، پرنسس، ترو و بسیاری دیگر باشند.
  • رنگ الماس: الماس‌ها در مقیاسی از رنگ‌ها از بی‌رنگ تا کمی رنگی وجود دارند. در جواهرات تنیسی، همه الماس‌های استفاده شده دارای همان رنگ خواهند بود.
  • وضوح الماس : وضوح الماس به این اشاره دارد که آیا سنگ قیمتی دارای هرگونه درون‌گیری یا لکه‌ای است یا خیر.
  • اندازه الماس : اندازه الماس به بزرگی آن هنگامی که از بالا دیده می‌شود اشاره دارد. در یک دستبند تنیس، هر الماس در آن خط باید دارای همان اندازه باشد.

درباره قفل دستبند های تنیسی

قفل های دستبند تنیس را با دو مکانیزم قفل ایمن طراحی میشوند ، بنابراین دیگر تکرار حادثه مسابقات آزاد آمریکا در سال ۱۹۸۷ نخواهید داشت! قفل اول با یک اهرم ظریف کار می‌کند که دستبند را در جای خود قفل می‌کند. قفل دوم یک “زبان” است که در جعبه قفل قرار می‌گیرد و فقط با دکمه باز می‌شود.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون