تفاوت حلقه نامزدی و حلقه نشان در چیست؟

تفاوت حلقه نامزدی و حلقه نشان در چیست؟

عمل تبادل حلقه‌ها برای جشن گرفتن عشق، قرن‌هاست که یک سنت بوده است. مصریان معتقد بودند که دایره نماد ابدیت است، بنابراین مفهوم عشق ابدی بین همسران در یک حلقه تجسم یافته بود. رومیان و یونانیان باستان نیز سنت مشابهی داشتند، اما حلقه به عنوان وعده وفاداری استفاده می‌شد. امروزه، حلقه‌های نامزدی و حلقه‌های ازدواج هر دو بسیار محبوب هستند و انواع زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما معنای پشت آنها همچنان یکسان است. 

برای آشنایی بیشتر دوره های آموزشی طلاسازی و جواهرسازی طلافنون لطفا به این لینک مراجعه فرمایید

دقیقاً تفاوت بین آنها چیست؟

 خوب، حلقه‌های نامزدی نمایانگر وعده ازدواج آینده هستند و باید در طول دوره نامزدی پوشیده شوند، در حالی که حلقه‌های ازدواج در روز عروسی تبادل می‌شوند و توسط هر دو نفر پوشیده می‌شوند تا تعهد آنها به یکدیگر را نشان دهند. با توجه به اینکه هنگام برنامه‌ریزی برای ازدواج چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد، پیدا کردن جواهرات عروسی مناسب می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

 بنابراین، برای کمک به شما در انتخاب قطعات مناسب، همه چیزهایی که باید بدانید را در این راهنما قرار داده‌ایم، از جمله معنای حلقه‌های نامزدی و حلقه‌های ازدواج، اینکه آیا نیاز به داشتن هر دو آن ها را دارید یا نه و چگونه بهترین روش برای پوشیدن آنها با هم است.

حلقه نامزدی چیست؟

حلقه نامزدی نمادی از وعده یک عمر با هم بودن است و تا روز عروسی در دست چپ شریک شما باقی می‌ماند، جایی که سپس در کنار حلقه عروسی قرار می‌گیرد. حلقه نامزدی به آنها و دیگران یادآوری می‌کند که یک عروسی در راه است. اعتقاد بر این است که حلقه‌های نامزدی توسط رومیان اختراع شده‌اند، جایی که به عروس آینده دو حلقه داده می‌شد ، یکی از حلقه ها که یک حلقه ساده است که در داخل خانه می‌پوشید و یکی از که پر از الماس و جواهر که در مکان‌های عمومی می‌پوشید. 

این حلقه معمولاً در انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود زیرا اعتقاد بر این بود که این انگشت دارای رگی است که به قلب می‌رسد. زنان و مردان رویای پیشنهاد ازدواج با یک حلقه نامزدی درخشان را دارند، اما این سنت تا سال ۱۴۷۷ وجود نداشت، زمانی که آرشیدوک ماکسیمیلیان اتریش به مری بورگوندی در وین با یک حلقه الماس پیشنهاد ازدواج داد. 

او یک روند را آغاز کرد که بر طبقات بالای جامعه تأثیر گذاشت تا به عزیزانشان الماس بدهند. در طول جنگ جهانی اول، محبوبیت الماس به سرعت کاهش یافت ، به ویژه در میان نسل جوان. با این حال، بعداً در دهه ۱۹۴۰، حلقه نامزدی الماس به لطف یک کمپین بازاریابی توسط دی بیرز دوباره محبوبیت خود را به دست آورد و بار دیگر به نماد عشق تبدیل شد. 

حلقه‌های نامزدی می‌توانند در انواع سبک‌ها باشند، از اشکال کلاسیک که تمام توجه را به الماس مرکزی جلب می‌کنند تا طرح‌های پیچیده‌ای که دارای بندهای تزئینی یا تنظیمات پیچیده هستند. آنها همچنین می‌توانند دارای سنگ‌های قیمتی باشند، مانند حلقه یاقوت کبود پرنسس دایانا که پرنس ویلیام بعداً برای پیشنهاد ازدواج به کیت میدلتون استفاده کرد.

 یا حلقه زمرد جکی کندی که دارای یک زمرد ۲ قیراطی و یک الماس ۲ قیراطی در یک تنظیم طلای زرد بود. شما همچنین می‌توانید به شریک خود یک حلقه ابدیت به عنوان حلقه نامزدی بدهید زیرا هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که بگوید حلقه نامزدی باید دارای یک سنگ مرکزی واضح باشد. 

حلقه ازدواج چیست؟

فرهنگ‌های باستانی معتقد بودند که دایره نماد بی‌نهایت و احساس کامل بودن است. همچنین برای نشان دادن اینکه چیزی مقدس است استفاده می‌شد. بنابراین، جای تعجب نیست که حلقه‌های عروسی نماد نهایی عشق هستند.

 این حلقه‌ها که توسط عروس و داماد در مراسم عروسی مبادله می‌شوند، معمولاً طراحی ساده‌تری نسبت به حلقه‌های نامزدی دارند. در مصر باستان، اعتقاد بر این بود که حلقه‌های عروسی از فلزات ساخته شده‌اند یا با بافتن کنف یا نی‌ها ساخته می‌شدند. در طول قرن‌های ۱۶ و ۱۷، شوهران به همسران خود یک جیمیل هدیه می‌دادند که شامل دو حلقه متصل به هم بود که ابتدا در دوران نامزدی توسط هر دو نفر پوشیده می‌شد. در روز عروسی، حلقه‌ها دوباره به هم می‌پیوستند. پس از آن، همسر هر دو حلقه را با هم می‌پوشید. امروزه، حلقه‌های عروسی توسط هر دو همسر، روز و شب، پوشیده می‌شوند و به یک سنت تبدیل شده‌اند که عدم حضور آن اغلب به معنای مجرد بودن فرد تعبیر می‌شود. امروزه، یک حلقه ساده از پلاتین یا طلا رایج‌ترین انتخاب است. اگرچه، مواد جایگزین مانند سیلیکون یا فولاد نیز موجود است. دلیل استفاده از این فلزات نجیب دائمی این است که آنها نماد یک ازدواج ابدی هستند. علاوه بر حلقه‌های ساده، برخی می‌توانند دارای الماس یا طرح‌های حکاکی اصلی باشند، سبکی که به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود. از آنجا که حلقه‌های نامزدی با طراحی پیچیده‌تر در تقاضا هستند، ست‌های عروسی گزینه خوبی هستند زیرا اطمینان حاصل می‌کنند که هر دو حلقه به طور کامل با هم هماهنگ هستند. این شما را از جستجوی حلقه عروسی مناسب برای تنظیم حلقه نامزدی نجات می‌دهد. ست‌های عروسی حتی می‌توانند شامل حلقه عروسی داماد نیز باشند! نقطه ضعف؟ اگر حلقه‌ها را جداگانه بپوشید، ظاهر خوبی نخواهند داشت. وقتی صحبت از پوشیدن حلقه نامزدی در روز عروسی می‌شود، حلقه نامزدی معمولاً برای جا دادن حلقه عروسی برداشته می‌شود زیرا قرار است نزدیک‌تر به قلب پوشیده شود.

داشتن هر دو حلقه نامزدی و حلقه عروسی

 در نهایت انتخاب بین این دو انگشتر به سلیقه شخصی مربوط است. در حالی که سنت می‌گوید باید هر دو را داشته باشید، هیچ چیزی مانع از این نمی‌شود که اگر ترجیح می‌دهید فقط یکی از آنها را داشته باشید. در حالی که پوشیدن هر دو حلقه ترکیبی بی‌زمان و چشم‌نواز ارائه می‌دهد که برای نشان دادن درخشش عالی است، بسیاری از افراد انتخاب می‌کنند که یا فقط حلقه نامزدی یا فقط حلقه عروسی را بپوشند.

 این می‌تواند به دلایل مختلفی باشد، برخی افراد ممکن است به سادگی احساس راحتی بیشتری با پوشیدن یک حلقه داشته باشند ، به ویژه اگر شغلی فیزیکی و پرتحرک داشته باشند که می‌تواند به سنگ برجسته حلقه نامزدی آسیب برساند. داشتن فقط یک حلقه نیز از دردسر انتخاب حلقه‌هایی که با هم مطابقت دارند جلوگیری می‌کند و شما می‌توانید به سادگی حلقه‌ای که در رویاهایتان است را داشته باشید. علاوه بر این، اگر در حال پس‌انداز برای داشتن یک عروسی مجلل یا ماه عسل لوکس هستید، ممکن است تصمیم بگیرید یکی از حلقه‌ها را کنار بگذارید اگر اولویت کمتری برای شما دارد.

در کدام انگشت باید از این حلقه ها استفاده کرد؟

در فرهنگ غربی، حلقه‌های نامزدی معمولاً در انگشت چهارم دست چپ پوشیده می‌شوند. پس از ازدواج، حلقه عروسی باید ابتدا در همان انگشت قرار گیرد و سپس حلقه نامزدی در جای دوم قرار گیرد. اگر قصد دارید یک حلقه ابدیت به مجموعه اضافه کنید، که اغلب پس از تولد اولین فرزند یا یک سالگرد مهم داده می‌شود، این حلقه باید در همان انگشت بالای حلقه نامزدی قرار گیرد، بنابراین حلقه نامزدی در وسط قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد داشتن سه حلقه در یک انگشت را ناراحت‌کننده می‌دانند ، به ویژه زمانی که انگشتان شما در تابستان متورم می‌شوند. بنابراین، یک جایگزین این است که حلقه ابدیت را در انگشت چهارم دست راست بپوشید. خرید حلقه‌ها یک تجربه هیجان‌انگیز است، اما نکات بالا را در نظر داشته باشید تا خرید درستی انجام دهید.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون