آشنایی با انواع برش های الماس

آشنایی با انواع برش های الماس

مقدمه

الماس‌ها می‌توانند به اشکال مختلفی برش و صیقل داده شوند، از شکل کلاسیک گرد درخشان گرفته تا درختان کریسمس و حتی سر اسب‌ها! امیلی دیکسون، جواهرساز و گوهرشناس در هاتون گاردن از شرکت هارتس آو لندن، ده برش برتر الماس را برای کمک به شما در جستجوی شکل مناسب معرفی می‌کند.

برای آشنایی بیشتر دوره های آموزش طلاسازی و جواهرسازی طلافنون لطفا به این لینک مراجعه فرمایید.

1. الماس گرد (ROUND CUT DIAMOND)

الماس‌های گرد بیش از دو سوم الماس‌های فروخته شده را تشکیل می‌دهند و این شکل را به محبوب‌ترین شکل در این لیست تبدیل می‌کند. با ۵۸ وجه، درخشندگی الماس گرد بی‌نظیر است. سبک کلاسیک و درخشش نهایی آن چیزی است که این شکل را بسیار مطلوب می‌کند. 

2. الماس کوسنی (CUSHION)

 الماس‌های کوسنی به خاطر شکل “بالش‌مانند” خود نامگذاری شده‌اند زیرا این برش ترکیبی از برش گرد درخشان و پرنس است؛ شکلی نرم‌تر و مربعی یا مستطیلی دارد، کمی شبیه به کوسن یا بالش - به همین دلیل به این نام معروف است. 

 آنها می‌توانند مربع یا مستطیل باشند و دارای لبه‌های صاف و منحنی هستند. برش‌های کوسنی در میان علاقه‌مندان به سبک‌های قدیمی محبوب هستند.

الماس برش کوسنی در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت الماس برش کوسنی بوده‌ایم؛ این برش از برش پرنس پیشی گرفته و به دومین شکل محبوب الماس تبدیل شده است.

3. الماس پرنس(PRINCESS CUT DIAMOND)

الماس پرنس یکی از جدیدترین اشکال الماس، برش پرنس ترکیبی از درخشندگی الماس گرد و لبه‌های تیز مربع است. این برش محبوب‌ترین برش فانتزی الماس است. الماس برش پرنس یک انتخاب عالی برای کسانی که به زوایا علاقه دارند.

شکل مربعی آن حس مدرن‌تری به حلقه الماس شما می‌بخشد و می‌تواند به صورت مربعی یا به صورت جهت‌گیری نقطه قطب‌نما تنظیم شود؛ ما معمولاً آن را با چیزی که به عنوان چنگال‌های جعبه‌ای شناخته می‌شود تنظیم می‌کنیم تا واقعاً آن زاویه 90 درجه را به نمایش بگذاریم. برش پرنس همچنان یک کلاسیک در هاتون گاردن باقی می‌ماند.

4. الماس با برش زمردی(EMERALD CUT DIAMOND)

الماس زمردی الماس‌های زمردی به خاطر برش‌های بلند و مستقیم خود که شبیه پله‌ها هستند، شناخته می‌شوند. این الماس‌ها به عنوان انتخابی مناسب برای کسانی که سنگ بزرگتر با قیمت کمتر می‌خواهند، شناخته می‌شوند.

5. الماس با شکل بیضی(OVAL DIAMOND)

الماس‌های بیضی شکل شبیه به الماس‌های گرد هستند و دارای درخشندگی و دوام بالایی هستند. آنها به دلیل ظاهر بزرگتر نسبت به سایر اشکال با همان قیراط، انتخاب محبوبی برای حلقه‌های نامزدی هستند. با اینکه کمی بلندتر از گرد است اما درخشش مشابهی دارد و انتخاب بسیار خوبی برای کشیده‌تر کردن انگشت است. الماس‌های بیضی معمولاً از الماس‌های کم‌عمق‌تر بریده می‌شوند تا به بهترین شکل از سنگ خام استفاده کنند .

6. الماس اشک(PEAR SHAPE DIAMOND) 

در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش محبوبیت الماس با شکل اشک بودیم؛ چه در طراحی تک‌نگین و چه با شانه‌های پاوه، همیشه برنده است.  ترکیب شکل الماس‌های گرد و مارکیز، این مدل ل یرش الماس اغلب به عنوان الماس “اشک” شناخته می‌شود. 

7. الماس با برش آشر (ASSCHER CUT DIAMOND)

الماس‌های آشر شبیه به الماس‌های زمردی هستند، اما با درخشندگی بیشتر. آنها دارای میز کوچکتر و لبه‌های تراشیده برای سبک و جلوه بیشتر هستند. الماس‌های آشر دارای بازتاب‌های بسیار منحصر به فرد و جذاب هستند.

8. الماس برش رادیانت (RADIANT CUT DIAMOND)

الماس رادیانت الماس‌های رادیانت شبیه به شکل الماس زمردی هستند با وجه‌های اضافی و گوشه‌های بریده شده. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که درخشندگی بیشتری بدون قیمت بالای الماس گرد می‌خواهند.

9. الماس مارکیز (MARQUISE DIAMOND)

الماس مارکیز الماس مارکیز ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. قیراط به قیراط، الماس مارکیز دارای بزرگترین سطح از هر برش الماس است، بنابراین همیشه فوق‌العاده به نظر می‌رسد.الماس مارکیز یه دلیل شکل کشیده که دارد، دست را زیبا می‌کند و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود چشم بسیاری را به خود جلب می‌کند. این شکل قرن‌هاست که وجود دارد و یکی از بی‌زمان‌ترین اشکالی است که می‌توان پوشید.

10. الماس قلب (HEART)

 الماس قلبی الماس‌های قلبی شکل نماد نهایی عشق هستند. این الماس‌ها باید متقارن باشند تا روی دست زیبا به نظر برسند. الماس‌های قلبی شکل برای عاشقان کلاسیک هستند. قطعاً این برش مورد پسند همه نیست، اما شکل قلب طرفداران کوچک اما وفاداری دارد. هیچ شکی در معنای پشت یک الماس با شکل قلب وجود ندارد. 

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون