معرفی برند طلا و جواهر هری وینستون (harry winston)

معرفی برند طلا و جواهر هری وینستون (harry winston)

هری وینستون (۱ مارس ۱۸۹۶ – ۸ دسامبر ۱۹۷۸) یک جواهر ساز آمریکایی بود. او الماس امید را در سال ۱۹۵۸ پس از ده سال مالکیت به مؤسسه اسمیتسونیان اهدا کرد. او همچنین الماس پرتغالی را در سال ۱۹۶۳ به اسمیتسونیان داد و در عوض ۳۸۰۰ قیراط الماس کوچک دریافت کرد.

وینستون شرکت هری وینستون را در سال ۱۹۳۲ در نیویورک تأسیس کرد. او توسط بسیاری به عنوان “پادشاه الماس‌ها” شناخته می‌شد. پدر وینستون، جیکوب، یک کسب و کار کوچک جواهرات را شروع کرد. او و مادر وینستون مهاجران یهودی از امپراتوری روسیه به ایالات متحده بودند. در دوران کودکی، هری در مغازه پدرش کار می‌کرد. وقتی دوازده ساله بود، یک زمرد دو قیراطی را در یک مغازه گرویی شناسایی کرد، آن را به قیمت ۲۵ سنت خرید و دو روز بعد به قیمت ۸۰۰ دلار فروخت. وینستون کسب و کار خود را در سال ۱۹۲۰ شروع کرد و اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۳۲ در نیویورک افتتاح کرد.

امپراتوری جواهرات وینستون در سال ۱۹۲۶ با خرید مجموعه جواهرات آربلا هانتینگتون به قیمت ۱.۲ میلیون دلار آغاز شد. هانتینگتون، یکی از معتبرترین مجموعه‌های جواهرات جهان را جمع‌آوری کرده بود که عمدتاً از جواهرسازان پاریسی مانند کارتیه بود. وقتی وینستون مجموعه را پس از مرگ او خرید، طراحی‌های جواهرات در مجموعه بسیار قدیمی بودند. وینستون جواهرات را به سبک‌های معاصرتر بازطراحی کرد و مهارت منحصر به فرد خود در ساخت جواهرات را به نمایش گذاشت.

وقتی او درگذشت، وینستون شرکت را به دو پسرش، رونالد و بروس، واگذار کرد که سپس وارد یک نبرد ده ساله برای کنترل شرکت شدند. در سال ۲۰۰۰، رونالد به همراه شریک تجاری جدید، فنوی پارتنرز، سهمیه بروس را از شرکت به قیمت ۵۴.۱ میلیون دلار خرید.

تا سال ۲۰۱۵، شرکت هری وینستون ۳۹ سالن و تعداد زیادی از فروشگاه‌های وابسته در مکان‌هایی مانند نیویورک، بورلی هیلز، لاس وگاس، دالاس، هونولولو، بال هاربر، شیکاگو، کوستا مسا و کشورهای دیگر در سراسر جهان داشت.

(The Arcots) : در ۲۶ مارس ۲۰۱۳، شرکت هری وینستون توسط گروه سواچ سوئیس خریداری شد. آرکوت‌ها، ابتدا ۳۳.۷۰ و ۲۳.۶۵ قیراط (۶.۷۴۰ و ۴.۷۳۰ گرم)، توسط وینستون به ۳۱.۰۱ و ۱۸.۸۵ قیراط (۶.۲۰۲ و ۳.۷۷۰ گرم) باز برش شدند. در ابتدا تصور می‌شد که سنگ‌ها یکسان هستند، الماس ها بی‌رنگ یا تقریباً بی‌رنگ بودند و برلیان‌های قدیمی به شکل اشک بود.

آناستازیا (The Anastasia):سه برش زمردی به وزن ۴۲.۹۵، ۳۰.۹۰ و ۲۲.۸۸ قیراط (۸.۵۹۰، ۶.۱۸۰ و ۴.۵۷۶ گرم)، رنگ D و وضوح بی‌نقص. از یک کریستال خام به وزن ۳۰۷.۳۰ قیراط (۶۱.۴۶۰ گرم) که وینستون در سال ۱۹۷۲ خریداری کرده بود، بزرگترین جواهر به نام آناستازیا نیکولایونا، دختر تزار نیکلاس دوم نامگذاری شد.

آشوکا (The Ashoka): در اصل ۴۲.۴۷ قیراط (۸.۴۹۴ گرم)، بی‌رنگ، برلیان کوسنی کشیده شده. توسط وینستون از یک فروشنده چینی در سال ۱۹۴۷ خریداری شد؛ چندین بار توسط شرکت فروخته و دوباره خریداری شد. سنگ در سال ۱۹۷۷ کمی بازبرش شد از وزن اصلی ۴۲.۴۷ قیراط (۸.۴۹۴ گرم) قبل از اینکه دوباره به عنوان یک حلقه فروخته شود.

قلب آبی ۳۰.۸۲The Blue Heart قیراط (۶.۱۶۴ گرم)، آبی، برلیان به شکل قلب. پس از برش، کارتیه آن را در سال ۱۹۱۰ به خانواده اونزوئه آرژانتین فروخت. در سال ۱۹۵۳ در پاریس دوباره ظاهر شد و توسط یک خانواده مهم اروپایی خریداری شد، سپس در سال ۱۹۵۹ توسط هری وینستون خریداری شد. وینستون آن را در یک حلقه نصب کرد و به مارجوری مری‌ فروخت که بعداً آن را به مؤسسه اسمیتسونیان اهدا کرد.

جونکرThe Jonker: یک کریستال خام ۷۲۶ قیراطی (۱۴۵.۲ گرم) در ژانویه ۱۹۳۴ کشف شد و توسط وینستون از انجمن تولیدکنندگان الماس در لندن در سال ۱۹۳۵ خریداری شد. این اولین بار بود که یک کریستال الماس بزرگ در ایالات متحده شکسته شد. بزرگترین الماس، جونکر I، یک برش زمردی ۱۴۲.۹۰ قیراطی (۲۸.۵۸۰ گرم) بود، اما در سال ۱۹۳۷ به ۱۲۵.۳۵ قیراط (۲۵.۰۷۰ گرم) بازبرش شد تا شکل آن بیشتر مستطیلی شود. گفته می‌شود که وینستون این سنگ را دوست داشت و برای سال‌ها از فروش آن خودداری کرد و به جای آن از آن برای نمایش در نمایشگاه‌های خیریه مختلف استفاده کرد، در یک گردنبند پلاتینی با ۱۱۰ الماس برش باگت تنظیم شده بود. او جواهر را در سال ۱۹۵۱ به شاه فاروق مصر فروخت که سال بعد به تبعید رفت و جواهر را با خود برد. تا سال ۱۹۵۹ که شایعه شد ملکه راتنا نپال آن را پوشیده است، خبری از آن نبود. بعداً تأیید شد که فاروق واقعاً الماس را به نپال به قیمت گزارش شده ۱۰۰,۰۰۰ دلار فروخته است. در سال ۱۹۷۴ در یک حراجی در هنگ کنگ به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شد. یک شکل مارکیز و ده برش زمردی شامل سایر الماس‌های برش داده شده از کریستال هستند، جواهرات بزرگتر شامل برش‌های زمردی ۴۱.۳۰ (معروف به جونکر II)، ۳۵.۴۵ (جونکر III)، ۳۰.۷۰ (جونکر IV)، ۲۵.۶۶ (جونکر V) و ۲۴.۴۱ (جونکر VI) قیراطی هستند. جونکرهای IV و VI به مشتریان آمریکایی فروخته شدند در حالی که سه تای دیگر به مهاراجه‌های هندی فروخته شدند. کوچکترین سنگ ماهواره‌ای جونکر، جونکر XII، یک برش زمردی ۵.۳۰ قیراطی (۱.۰۶۰ گرم)، در اکتبر ۱۹۷۵ در نیویورک به حراج گذاشته شد.

گردنبند الماس ناپلئون: شامل سنگ‌های مختلف، بی‌رنگ، برلیان‌های کوسنی قدیمی، برلیان‌های اشک شکل قدیمی، برش‌های بریولت. چهل و هفت الماس در این گردنبند مجموعاً ۲۷۵ قیراط (۵۵.۰ گرم) وزن دارند. ناپلئون این گردنبند را به همسرش، امپراتریس ماری-لوئیز، یک شاهزاده هابسبورگ، برای جشن تولد پسرشان در مارس ۱۸۱۱ هدیه داد. وقتی ماری-لوئیز در سال ۱۸۴۷ درگذشت، گردنبند به همسر برادرزاده‌اش، آرشیدوشس سوفی، منتقل شد. سوفی آن را به پسر سومش، آرشیدوک کارل لودویگ، پس از مرگش در سال ۱۸۷۲ واگذار کرد. نوه کارل لودویگ، فرانتس جوزف دوم، شاهزاده لیختن‌اشتاین، گردنبند را در سال ۱۹۴۸ به یک جمع‌آوری کننده فرانسوی فروخت. هری وینستون این قطعه را در سال ۱۹۶۰ خریداری کرد و دو سال بعد به مارجوری مری‌ودر پست فروخت. پست گردنبند را به مؤسسه اسمیتسونیان وصیت کرد که در سال ۱۹۷۳ آن را دریافت کرد.

legacy pink diamond: در سال ۲۰۱۸، برند هری وینستون الماس نادری به رنگ صورتی با وزن ۱۸.۹۶ قیراط را به کلکسیون خود اضافه کرد. این الماس که به نام 'وینستون پینک لگاسی' (Winston Pink Legacy) شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین و با کیفیت‌ترین الماس‌های صورتی در جهان است.این الماس به دلیل رنگ و شفافیت بی‌نظیرش بسیار ارزشمند است و در دسته‌بندی الماس‌های 'فانتزی زنده' (Fancy Vivid) قرار می‌گیرد که بالاترین درجه رنگ برای الماس‌های رنگی است. وینستون پینک لگاسی در حراجی کریستی در ژنو به قیمت ۵۰.۴ میلیون دلار خریداری شد و به یکی از گران‌ترین الماس‌های صورتی فروخته شده در تاریخ تبدیل شد.این الماس به عنوان یک گردنبند زیبا طراحی شده و در مجموعه جواهرات هری وینستون به نمایش گذاشته شده است. طراحی این گردنبند به گونه‌ای است که زیبایی و درخشندگی الماس را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد.

الماس “Vargas”: یک الماس راف با وزن 726.60 قیراط است که در سال 1938 در برزیل کشف شد. این الماس به افتخار رئیس‌جمهور وقت برزیل، گتولیو دورنلس وارگاس، نامگذاری شد.این الماس پس از کشف به 29 قطعه جواهر تقسیم شد که 19 قطعه از آن‌ها اندازه قابل توجهی داشتند و بقیه قطعات کوچک‌تر بودند. بزرگ‌ترین قطعه از این الماس، یک الماس با تراش زمردی و وزن 48.26 قیراط بود که همچنان نام “President Vargas” را حفظ کرد.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون