چگونه سایز انگشت خود را برای خرید انگشتر اندازه گیری کنید؟

چگونه سایز انگشت خود را برای خرید انگشتر اندازه گیری کنید؟

اندازه‌گیری سایز انگشت برای انگشتر یکی از مراحل مهم و ضروری در خرید یک انگشتر مناسب است. داشتن اندازه دقیق انگشت باعث می‌شود که انگشتر به خوبی روی انگشت شما قرار بگیرد و از لغزش یا فشار زیاد جلوگیری کند. روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری سایز انگشت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از نوار کاغذی یا نخ، اندازه‌گیر حلقه پلاستیکی یا استیل ضد زنگ، و حتی استفاده از ماندریل حلقه اشاره کرد. همچنین می‌توانید از نمودارهای اندازه‌گیری حلقه یا مشاوره با جواهرفروشان برای تعیین دقیق‌تر سایز انگشت خود بهره ببرید. با داشتن اندازه دقیق، می‌توانید با اطمینان بیشتری انگشتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر دوره های آموزشی طلاسازی و جواهرسازی طلافنون لطفا به این لینک مراجعه فرمایید.

استفاده از یک تکه کاغذ یا نخ:

  1. یک تکه کاغذ نازک یا نخ به طول حدود ۱۵ سانتی‌متر ببرید. اگر از کاغذ استفاده می‌کنید، عرض آن حدود ۱.۳ سانتی‌متر باشد. این اندازه‌ها نیازی به دقیق بودن ندارند، بنابراین می‌توانید به صورت تقریبی آن را ببرید.
  2. اگر از کاغذ استفاده می‌کنید، می‌توانید نوار خود را به ضخامت باند مورد نظر خود برش دهید تا ببینید چگونه دور انگشت شما به نظر می‌رسد.
  3. کاغذ یا نخ را دور انگشت خود بپیچید و جایی که با یک انتها همپوشانی دارد را علامت بزنید. آن را دور پایه انگشتی که می‌خواهید حلقه به اندازه آن باشد بپیچید. نخ یا نوار کاغذی باید به اندازه‌ای محکم باشد که از روی بند انگشت شما نلغزد اما به اندازه‌ای شل باشد که راحت باشد. با کاغذ دور انگشت خود، جایی که نوار با انتهای کاغذ همپوشانی دارد را علامت بزنید.
  4. نخ یا کاغذ می‌تواند به راحتی کشیده شود، بنابراین مطمئن شوید که آنها را خیلی محکم دور انگشت خود نکشید.
  5. نخ یا کاغذ را اندازه بگیرید و آن را با نمودار اندازه‌گیری حلقه مقایسه کنید. نوار یا نخ را باز کنید و آن را روی یک خط‌کش یا نوار اندازه‌گیری بکشید. طول را از یک انتها تا علامت خود بنویسید تا محیط حلقه را بدست آورید. به یک نمودار اندازه‌گیری حلقه بین‌المللی نگاه کنید و نزدیک‌ترین محیط به نمودار را به اندازه حلقه مرتبط دنبال کنید.
  6. برای بدست آوردن قطر، طول نخ یا کاغذ را بر ۳.۱۴ (یا π) تقسیم کنید.
  7. اگر اندازه حلقه شما کمی با اندازه‌های موجود در نمودار متفاوت است، اندازه بزرگتر را انتخاب کنید.

استفاده از متر:

  1. یک متر انعطاف‌پذیر را دور انگشت خود بپیچید. یک متر پارچه‌ای را برای اندازه‌گیری دقیق انتخاب کنید. متر را نزدیک به بند انگشت بپیچید تا حلقه شما بتواند به راحتی از روی آن عبور کند.
  2. از همان انگشتی استفاده کنید که حلقه را روی آن خواهید پوشید. حتی انگشت مشابه در دست دیگر ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشد - دست چپ شما ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از دست راست شما باشد بسته به اینکه کدام دست غالب است.
  3. اندازه انگشتان شما در طول روز تغییر می‌کند. عجیب است، نه؟ برای بهترین نتایج، در پایان روز اندازه‌گیری کنید.
  4. اندازه‌گیری را جایی که نوار همپوشانی دارد ثبت کنید. جایی که انتهای نوار اندازه‌گیری روی انگشت شما همپوشانی دارد را یادداشت کنید. روی یک تکه کاغذ جداگانه، اندازه‌گیری را به میلی‌متر بنویسید تا محیط اندازه حلقه خود را بدست آورید. برای پیدا کردن قطر اندازه حلقه خود، محیط را بر ۳.۱۴ (یا π) تقسیم کنید.
  5. اندازه‌گیری را با یک نمودار اندازه‌گیری مقایسه کنید. حالا که اعداد را دارید، وقت آن است که اندازه خود را پیدا کنید. این نمودارها اندازه‌گیری‌ها را به اندازه‌های حلقه تبدیل می‌کنند - به عنوان مثال، ۵۹.۵ میلی‌متر یک اندازه ۹ خواهد بود.
  6. اگر اندازه‌گیری شما بین دو اندازه قرار دارد، اندازه بزرگتر را انتخاب کنید.

چاپ یک نمودار اندازه‌گیری حلقه دایره‌ای اگر یک حلقه موجود دارید:

  1. یک نمودار اندازه‌گیری حلقه دایره‌ای چاپ کنید که تعدادی دایره با اندازه‌های مختلف را نشان می‌دهد که می‌توانید از آنها برای اندازه‌گیری یک حلقه که قبلاً دارید استفاده کنید. برای اطمینان از دقت نمودار، PDF را به اندازه ۱۰۰٪ مقیاس کنید قبل از چاپ و اطمینان حاصل کنید که هر گزینه مقیاس‌بندی خودکار خاموش است.
  2. برای دقت بیشتر، به یک نمودار اندازه‌گیری از خرده‌فروشی که می‌خواهید حلقه خود را از آن خریداری کنید نگاه کنید. به این ترتیب، می‌دانید که اندازه‌گیری‌های روی نمودار با اندازه‌گیری‌های محصولات آنها مطابقت دارد.
  3. یک حلقه پیدا کنید که به انگشتی که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید بخورد. یک حلقه انتخاب کنید که از روی بند انگشت شما نلغزد اما وقتی آن را بردارید، اثری روی انگشت شما نگذارد. مطمئن شوید که حلقه به انگشت دست درست می‌خورد - حتی دو انگشت حلقه شما می‌توانند اندازه‌های متفاوتی داشته باشند!
  4. حلقه خود را روی دایره‌های نمودار قرار دهید.

استفاده از ابزار اندازه‌گیری حلقه پلاستیکی:

می‌توانید یک اندازه‌گیر حلقه پلاستیکی سفارش دهید تا اندازه حلقه خود را پیدا کنید. بهترین قسمت این است که قابل استفاده مجدد است و می‌تواند برای هر یک از انگشتان شما استفاده شود. ابزار پلاستیکی را دور انگشت مورد نظر خود بپیچید، انتهای نوک‌دار را در حلقه قرار دهید، سپس بکشید تا به اندازه‌ای مناسب و راحت برسید. فلش روی حلقه به اندازه حلقه شما اشاره خواهد کرد. اگر فلش به اندازه دقیقی اشاره نمی‌کند (مانند ۷ یا ۷ ½)، اندازه خود را به نزدیک‌ترین عدد بزرگتر یا نصف بزرگتر گرد کنید.

استفاده از اندازه‌گیر حلقه استیل ضد زنگ:

یک ابزار اندازه‌گیری حلقه استیل ضد زنگ شبیه به یک جاکلیدی با حلقه‌های استیل متعدد است که به آن متصل شده‌اند. از بزرگترین اندازه شروع کنید، هر حلقه را روی انگشت مورد نظر خود بکشید تا یکی را پیدا کنید که به طور محکم روی انگشت شما قرار بگیرد اما وقتی آن را بردارید، اثری باقی نگذارد. اندازه حلقه شما در انتهای حلقه که به حلقه متصل است حک شده است.

انتخاب اندازه بزرگتر و تغییر اندازه بعدا حلقه :

اگر نمی‌توانید به روش دیگری به طور مخفیانه اندازه حلقه آن شخص خاص را پیدا کنید، همیشه می‌توانید حلقه را به جواهرفروش ببرید و بعداً آن را تغییر اندازه دهید - هدف یک اندازه حلقه بالاتر از متوسط باشد تا بتوانید آن را کوچک کنید. اندازه متوسط حلقه برای زنان US 5 تا 7 (UK J تا N، EU 50 تا 55) و برای مردان US 10 تا 11 (UK T تا V، EU 62 تا 65) است.

استفاده از میل انگشتربرای اندازه‌گیری حلقه‌:

یک میل انگشتر معمولاً برای کشیدن یا شکل دادن حلقه‌ها استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای پیدا کردن اندازه حلقه شما نیز مفید باشد. اگر حلقه‌ای دارید که به خوبی به انگشت مورد نظر شما می‌خورد، آن را روی انتهای کوچکترمیل انگشتربکشید و اندازه‌ای که در آن قرار می‌گیرد را یادداشت کنید. اندازه‌گیری حلقه‌ای که قبلاً دیده‌اید که آنها می‌پوشند. اگر می‌خواهید برای عزیزتان حلقه‌ای بخرید و آنها قبلاً حلقه‌ای دارند که به آن انگشت خاص می‌خورد، می‌توانید از یک نمودار

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون