محافظت از طلا در مقابل طلایاب

محافظت از طلا در مقابل طلایاب

 چه موادی می‌توانند سنسورهای دستگاه‌های فلزیاب طلا را مسدود کنند؟

کاربران دستگاه‌های فلزیاب به دنبال یافتن اقلام با ارزش دفن شده در زیر زمین مانند سکه، جواهرات و البته طلا هستند. اما آیا موادی وجود دارند که بتوانند فلزیاب‌ها را از پیدا کردن طلا بازدارند؟ یکی از بهترین مواد برای مسدود کردن طلا از فلزیاب، آهن است. مقدار قابل توجهی آهن می‌تواند باعث اورلود (بیش بار) دستگاه فلزیاب شود. مواد معدنی رسانای الکتریکی، مواد معدنی خاک و لوله‌های آهنی زیرزمینی نیز می‌توانند سیگنال فلزیاب‌ها را مختل کنند.

چه موادی می‌توانند فلزیاب طلا را مسدود کنند؟

فلزیاب‌ها به نظر می‌رسد یک روش بی‌خطا برای یافتن مواد با ارزش مانند سکه، جواهرات و طلا هستند. این دستگاه الکترونیکی از سیم‌پیچ‌های ارسال و دریافت کننده تشکیل شده است که پس از تشخیص حضور فلز، هشدار می‌دهند. با این حال، مهم است که بدانید نمی‌توانید از تشخیص سیگنال‌های طلا توسط فلزیاب جلوگیری کنید. در عوض، می‌توانید از مواد دیگر برای پنهان کردن سیگنال‌های طلا از تشخیص استفاده کنید.

موادی که می‌توانند فلزیاب طلا را مسدود کنند:

1. پنهان کردن سیگنال‌های طلا با آهن:

آهن ویژگی‌های مشابهی با طلا ندارد. اما یکی از بهترین فلزات برای فعال کردن یک فلزیاب است. بنابراین، اگر یک تکه طلا دارای مقدار زیادی آهن در نزدیکی خود باشد، آهن سیگنال آن را پنهان می‌کند. در نتیجه، فلزیاب طلا را که در زیر زمین دفن شده است، تشخیص نخواهد داد.

2. مواد معدنی رسانای الکتریکی:

این مواد می‌توانند از سوخت‌های معدنی سوزانده شده مانند سرباره، سوخت کوک و کلینکرها بیایند. این مواد معدنی معمولاً سیگنال گسترده‌ای دارند. به همین دلیل، آن‌ها می‌توانند نشانه‌هایی که تکه‌های طلا آزاد می‌کنند را پنهان کنند و یافتن هدف را برای فلزیاب‌های طلا دشوارتر کنند.

3. مواد معدنی خاک:

اکسیداسیون می‌تواند توازن زمین را در مناطقی با آتش شدید تغییر دهد. در نتیجه، می‌تواند برای فلزیاب‌های طلا تشخیص هدف را سخت‌تر کند. اصطلاح رایج در فلزیابی "سنگ‌های گرم" است که به خاکی با محتوای بالای آهن و مواد معدنی اشاره دارد. این موضوع در فلزیابی باعث نیاز به تعادل زمینی و تنظیم حساسیت می‌شود.

4. لوله‌های تخلیه آهنی:

لوله‌های تخلیه آهنی معمولاً در زیر زمین وجود دارند. همانطور که ذکر شد، مقدار زیادی آهن یکی از موادی است که فلزیاب طلا را مسدود می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال طلا در منطقه‌ای با لوله‌های زیرزمینی باشید، این لوله‌ها یافتن هدف شما را غیرممکن می‌کنند.

تنها چند ماده می‌توانند فلزیاب‌ها را از یافتن تکه‌های طلا بازدارند. با این حال، عوامل دیگری نیز می‌توانند فلزیاب‌ها را از یافتن هدف خود بازدارند.

عمق "هدف": فرض کنید طلا حداقل در عمق 8 تا 10 فوت دفن شده است. در این صورت، سیم‌پیچ گیرنده فلزیاب برای دریافت میدان الکترومغناطیسی آن دشوارتر خواهد بود.

مهارت و تلاش اپراتور فلزیاب: یافتن طلا که به نسبت عمیق دفن شده است، دشوار است. اما اگر اپراتور فلزیاب به اندازه کافی تلاش نکند تا فلز تشخیص داده شده را آشکار کند، در این صورت نمی‌توانند طلای زیرزمینی را پیدا کنند.

گاهی اوقات جستجوگر فلزیاب یک آیتم را پیدا می‌کند اما زباله است. با این حال، جستجوگر باید دو بار چاله را بررسی کند. اغلب اوقات زباله می‌تواند طلای دفن شده زیر آن را پنهان کند.

آیا آلومینیوم فلزیاب را فعال می‌کند؟ بله، آلومینیوم برق را هدایت می‌کند، بنابراین یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. دو نوع فلز وجود دارند - آهنی و غیرآهنی که هر دو با فلزیاب قابل یافت هستند. نکته کلیدی هدایت الکتریکی است که میدان الکتریکی را فراهم می‌کند که فلزیاب‌ها به آن پاسخ می‌دهند. از طرفی، فلزات غیرآهنی مانند طلا، نقره، مس و آلومینیوم غیر مغناطیسی هستند. آن‌ها سبک‌تر و قابل انعطاف‌تر از مواد آهنی هستند که برای ساخت سیم‌ها در کاربردهای الکترونیکی مناسب هستند.

سیگنال‌های فلزیاب را مختل کنید!

یکی از راه‌های انجام این کار این است که سکه‌ها و شمش‌های طلای خود را در یک ظرف که با موادی که سیگنال‌های فلزی را مسدود یا مختل می‌کنند پوشیده شده است، نگهداری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از یک ظرف پلاستیکی که با مواد مسدود کننده فلز پوشیده شده است استفاده کنید، یا از یک ظرف ساخته شده از مواد غیر فلزی مانند چوب یا سرامیک.

گزینه دیگر این است که طلای خود را در یک ظرف پر از اشیاء فلزی دیگر نگهداری کنید. این باعث ایجاد تداخل می‌شود که تشخیص مکان دقیق طلا توسط فلزیاب را دشوار می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید سکه‌ها و شمش‌های طلای خود را در یک ظرف پر از میخ، سکه‌های دیگر یا اشیاء فلزی دیگر نگهداری کنید.

علاوه بر پنهان کردن طلای خود و استفاده از ظروفی که سیگنال‌های فلزی را مسدود یا مختل می‌کنند، مهم است که طلای خود را در مکانی که به راحتی قابل دسترسی توسط یک دزد نیست، نگهداری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید طلای خود را در مکانی که دسترسی به آن دشوار است، مانند یک قفسه بلند یا یک کمد که اغلب استفاده نمی‌شود، نگهداری کنید.

فلزیاب‌ها فلزات را با استفاده از مغناطیس پیدا نمی‌کنند. در عوض، از هدایت الکتریکی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها پالس‌های مغناطیسی (مانند امواج فرکانس) را به زمین می‌فرستند تا آیتم‌های مغناطیسی را پیدا نکنند. پالس‌های مغناطیسی ازسکه‌ها و شمش‌های طلا دارایی‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند در زمان‌های نامشخص احساس امنیت را فراهم کنند. با این حال، اگر این اقلام به درستی نگهداری نشوند، ممکن است در معرض سرقت قرار بگیرند.

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون