معرفی انواع مروارید + روش تشخیص اصل از تقلبی
مروارید از قدیمی ترین، زیباترین و محبوب ترین سنگ ها در جهان هستند که تحت عنوان زیورآلات کلاسیک در مورد استفاده قرار می گیرند. در انواع کلکسیون های جذابی که به بازار عرضه می شود، از مروارید در طراحی آن ها استفاده می شود. 

مرواریدها به دلیل درخشندگی و براقیتی که دارند، توجه بسیاری را به خود جلب نموده اند. کمیاب بودن و متفاوت بودن نیز از دیگر ویژگی های این سنگ زیبا است. 

انواع مختلف مروارید

انواع مروارید- طلافنون

مروارید های طبیعی مرواریدی است که در دل طبیعت و براثر ورود تصادفی عوامل محرک به‌ درون بدن صدف شکل می‌گیرد. در واقع در بستر یک صدف به طور طبیعی و بدون دخالت انسان تولید می شوند. 

مرواریدهای پرورشی با دخالت انسان تولید می شوند. در صنعت ساخت زیورآلات به طور معمول از مروارید های پرورشی استفاده می شود. در حقیقت مرواریدهای کشت‌ شده نیز همانند گونه‌های طبیعی، درون صدف یک نرم‌ تن رشد می‌کنند اما تفاوت آن‌ها با مروارید طبیعی، دخالت انسان‌ها در این روند است.

مروارید پرورشی- طلافنون

مرواریدهای مصنوعی ساخته‌ی دست انسان هستند و صدف‌ها در تولید آن دخالتی ندارند. جنس این مرواریدها اغلب از پلاستیک یا شیشه است که با یک لایه درخشان پوشانده شده و ظاهری صیقلی و منظم دارند.

مروارید مصنوعی- طلافنون

مروارید آب شور و آب شیرین  مرواریدهای آب شور از صدف‌های بومی آب‌های شور که در دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کند به وجود می‌آیند و مرواریدهای آب شیرین در صدف‌هایی ایجاد می‌شوند که در دریاچه‌ها، برکه‌ها و رودخانه‌ها زیست می‌کنند.

مروارید آکویا یکی از مشهورترین انواع مروارید ها آب شور است. این نوع پرورشی از مروارید به واسطه ی رنگ سفید و خامه ای خود برای ساخت زیورآلات با طرح کلاسیک، مانند گردنبند های تک رشته ای مرواریدی استفاده می شود.

مروارید آکویا- طلافنون

مروارید تاهیتی از معدود مرواریدهای سیاه با رنگ طبیعی است. مرواریدهای تاهیتی هم مانند مرواریدهای دریای جنوب می‌توانند خیلی درشت باشند، اما بیشتر به رنگ خاص و متمایزشان معروف‌اند. 

مروارید کبود در گستره ی بسیار متنوعی از رنگ های آبی در بازار وجود دارد. رنگ های دیگری از این مروارید مانند صورتی، طلایی، سبز و قرمز نیز در بازار وجود دارد. یکی از ویژگی های مهم مروارید های کبود این است که معمولا زیر نور خورشید، تغییر رنگ می دهند و همین امر به مروارید های ماهیت خاصی می بخشد.

مروارید کبود-طلافنون

نگهداری از مروارید

از آنجایی که مروارید از قیمت و ارزش بالایی برخوردار است طریقه نگهداری از آن نیز بسیار اهمیت دارد به دلیل اینکه سبب افزایش عمر گوهر مروارید می گردد. بنابراین به منظور نگهداری از آن موارد زیر رعایت شود:

  • از یک جعبه جدا برای نگهداری جواهرات و زیورآلات مروارید استفاده نمایید.
  • از برخورد با سنگ های جواهری دیگر اجتناب شود.


روش تشخیص مروارید اصل از تقلبی

روش تشخیص مروارید اصل از تقلبی- طلافنون

  1. به دنبال نقص های جزئی باشید.
  2. به محل سوراخ شدن مروارید توجه کنید.
  3. وزن کردن مرواریدها
  4. کمک گرفتن از جواهرساز متخصص
  5. توجه به قیمت مروارید
  6. توجه به شکل مرواریدها




آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون