گرانترین جواهرات جهان

استفاده از زیور آلات قیمتی و با ارزش ،  قدمت 7 هزار ساله دارد که همواره نشان دهنده وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد بوده است. در طول تاریخ جواهرات گران قیمت بین اشخاص ثروتمند منتقل میشد که در  واقع نماد تجمل و مکنت بوده است. 
اما گران ترین و یا بزرگ ترین جواهرات جهان چگونه اند؟ چه سنگ هایی در آن ها به کار رفته است؟ 
در این مقاله از سایت آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون، شما را با نمونه های زیبا و ارزشمند انواع جواهرات و زیورآلات گران قیمت آشنا می نماییم.
 

1- پلاک گردنبند تایتانیک 


پلاک گردنبند تایتانیک، که در فیلم تایتانیک استفاده شد به نام قلب اقیانوس هم مشهور است .این گردنبند توسط یک جواهر ساز معروف به نام هری وینستون ساخته شده است . ارزش این جواهر 20  میلیون دلار است . یک الماس کبود 15 قیراطی است .

2- انگشتر الماس صورتی


این انگشتر الماس یکی  از گرانترین جواهرات جهان است .  این رینگ یکی از گرانترین رینگ های دنیاست . این حلقه با الماس صورتی رنگ به قیمت 1,850,000 دلار تزیین شده است و قیمت کلی آن 46 میلیون دلار است.

 

3- گردنبند الماس


این گردنبند الماس یکی از گرانترین جواهرات جهان شناخته می شود و رکورد جهانی گران ترین گردنبند دنیا را دارد .
وزن آن 673 قیراط است. یک الماس درشت زرد در وسط آن است . قیمت این گردنبند حدودا به 55 میلیون دلار است . 


 
 

4- گردنبند الماس Briolette


 
این گردنبند نیز از گرانترین جواهرات دنیا است که الماسی به وزن 76 قیراط در آن به کار رفته است .الماس های دیگر این گردنبند 18 قیراط وزن دارند.  ارزش آن حدودا 12 میلیون دلار است.  

 

5-  Harry Winston گوشواره های الماس 


 
از دیگر گرانترین جواهرات جهان می توان از این گوشواره ی زیبا نام برد که از بهترین و گران قیمت ترین گوشواره هایی است که طراحی شده است . قیمت این گوشواره ها 8.5 میلیون دلار و وزن آنها 60 قیراط است.



6- گردنبند الماس و زمرد

 
 
این گردنبند زیبا به وزن 191  قیراط  از سنگ زمرد کلمبیایی است که از گران ترین جواهرات جهان است. قیمت این گردنبند تقریبا 3 میلیون دلار تخمین زده شده است. 


 

7- قلب پادشاهی 


این جواهر یکی از گران ترین جواهرات دنیا است و یک یاقوت 41 قیراطی به شکل قلب در آن  به کار رفته است. ارزش این قطعه نزدیک به 14 میلیون دلار است.





8- سنجاق طاووس

سنجاق طاووس توسط  Graff Diamonds ساخنه شده است که ارزش آن تقریباً 100 میلیون دلار است.این سنجاق سینه به شکل طاووس با پرهای پنجه دار در مجموع شامل 120.81 قیراط و بیش از 1300 سنگ از الماس های سفید، زرد، آبی و نارنجی است. یک الماس بسیار نادر و آبی تیره به شکل اشک در مرکز آن قرار دارد. 

9- ساعت مچی

این ساعت یک شاهکار است که ارزش تقریبی ۲۵ میلیون دلار دارد. خوشه رنگارنگ الماس روی این جواهر زیبا، بسیار چشم نواز است.

10- انگشتر یاقوت کبود پرنسس دایانا

انگشتر یاقوت کبود پرنسس دایانا  ۳۸۴۸۸ دلار ارزش دارد. اکنون در دستان کیت میدلتون است. این انگشتر گذشته از قیمت واقعی، از نظر تاریخی بسیار ارزشمند است.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون