ویدئو آموزش طراحی دستی طلا و جواهر

طراحی طلا و جواهر با مداد 2022-10-17

در این ویدئو نحوه اتود زدن به صورت عملی آموزش داده می شود.

آموزش طراحی دستی طلا و جواهر با مداد

طراحی دستی طلا با مداد 2022-10-15

یکی از پیش نیاز هایی که هنرجو برای آموزش ساخت طلا و جواهر باید بگذراند، طراحی دستی طلا و جواهرات با مداد است که به آن اسکیچ دستی نیز می گویند.

در آموزشگاه طلافنون اتود زدن طلا و جواهرات به صورت صفر تا 100 آموزش داده می شود جهت ثبت نام در کلاس ها می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. 

سرفصل های کلاس طراحی دستی طلا و جواهر

  • مبانی اصول فرمها 
  • مبانی اسکیچ زنی  
  • آموزش روش سایه زنی فلزات 
  • آموزش روش رسم آویز با فرمهای اصلی 
  • روش رسم گوشوار و دست به صورت اصولی و با استاندارد ساخت 
  • آموزش روش رسم گردنبند در استایل اصلی 
  • روش رسم انواع قفلها 
  • روش رسم انواع تراش سنگ ها ( فست) 
  • آموزش اجرا و رنگ آمیزی ( راندو ) با آبرنگ 
  • روش رسم انگشتر در پرسپکتیو با متد روز دنیا 
  • روش رسم سه نما در طراحی جواهرات 
  • آموزش ایده پردازی برای طراحی سرویس کامل 
  •  و در نهایت آموزش روش ارایه یک پرتفلیو کامل ( ژوژمان)

برای اطلاعات بیشتر روی دوره مورد نظر کلیک کنید



برنامه هفتگی کلاس های طراحی دستی طلا و جواهرات آموزشگاه طلافنون

یکشنبه (آنلاین) استاد منیژه سید حسینی ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
دوشنبه (شعبه فرشته) استاد هدیه خسروی ساعت ۱۵ الی ۱۸
دوشنبه (آنلاین) استاد منیژه سید حسینی ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
سه شنبه شعبه فرشته (حضوری) استاد شیرین محمدی ساعت ۱۱ الی ۱۴
سه شنبه شعبه سعادت آباد(حضوری) استاد شیرین محمدی ساعت ۱۶ الی ۱۹
سه شنبه (آنلاین) استاد هدیه خسروی ساعت ۱۷ الی ۱۹
چهارشنبه شعبه اقدسیه استاد هدیه خسروی ساعت ۱۱ الی ۱۴
چهارشنبه شعبه اقدسیه استاد هدیه خسروی ساعت ۱۵ الی‌۱۸
پنج شنبه شعبه فرشته (حضوری) استاد هدیه خسروی  ساعت ۱۱ الی ۱۴
پنج شنبه سعادت آباد (حضوری) استاد شیرین محمدی ساعت ۱۴ الی ۱۷
پنج شنبه سعادت آباد (آنلاین) استاد هانیه محسنی زاده ساعت ۱۴ الی ۱۶
جمعه شعبه سعادت آباد استاد هانیه محسنی زاده ساعت ۱۰ الی ۱۳

 

طراحی جواهرات با مداد

طراحی جواهرات با مداد یکی از جذاب ترین شغل ها در حوزه هنری است که طرفداران بسیاری نیز دارد. در دوره آموزش طراحی دستی جواهرات با مداد ،ابتدا طرح ها و ایده ها بر روی کاغذ ترسیم می شود و پس از طی کردن یک سری مراحل و ایجاد تغییرات که در ادامه به آن می پردازیم، اقدام به ساخت طلا و یا جواهر ابتکاری خود می نمایند.

طراحی جواهرات این فرصت را در اختیار فرد می گذارد که علاوه بر کسب لذت و سرگرمی ، فرصت ایجاد خلاقیت ، ابتکار و هم چنین کشف استعدادها را نیز داشته باشد. در واقع شرایطی ایجاد می گردد تا فرد ایده های جذاب و نو آورانه خود را بر روی کاغذ بکشد و سپس اقدام به ساخت آن در مدل های متنوع و متفاوت نماید. شما می توانید ایده های خلاقانه خود را به شکل واقعی ایجاد نمایید.

کسانی که در رشته های معماری، طراحی صنعتی، گرافیک، نقاشی و تمامی زیر مجموعه های رشته هنر حرفی برای گفتن داشته باشند در این حرفه می توانند موفق عمل کنند. لازم است صبور باشید و با حوصله و عشق به کارتان ادامه دهید.


چه مواردی از جواهرات شامل طراحی دستی می باشند؟

در دوره آموزش طراحی جواهرات با مداد انواع مختلفی از طلا و جواهر را می توانید با استفاده از ذوق و استعداد خاص خود ایجاد کنید و به این ترتیب بتوانید طرح های زیبا و اورجینال را به نمایش بگذارید.

انواع جواهرات مورد استفاده در روش دستی عبارتند از : 

  1. گردنبند
  2. حلقه
  3. گوشواره
  4. دستبد
  5. حلقه های پیرسینگ
  6. انگشتر


معرفی دوره آموزش طراحی طلا و جواهر با مداد


دوره ی طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر یکی از دوره های پر طرفدارآموزش طلا سازی می باشد .

دوره ی آموزش طراحی جواهرات با مداد دارای بازار کار خوبی می باشد و شما می توانید با کسب مهارت در این دوره به کسب درآمد برای خود بپردازید .


برگزاری دوره ی طراحی دستی و کلاسیک طلا و جواهر

دوره ی طراحی دستی طلا و جواهر به صورت عملی و تئوری برگزار می شود که در آن سرفصل ها وعنوان های زیر تدریس می گردد .

 1 اصول و مبانی طراحی دستی طلا و جواهر

 2 شناخت و پرورش دادن ایده و انتقال آن به روی کاغذ

 3 اسکچ و اتود زنی

 4 سه نما و پرسپکتیو

 5 انتخاب کردن ایده ی بهتر و ارگونومی کردن آن

 6 سایه گذاری

 7 راندو و رنگ گذاری

 8 نحوه ی ارائه کار

البته این دوره ها محدود به این سر فصل ها نیست و بسیاری از سرفصل ها و نکات مهم دیگر نیز در میان دوره ها تدریس می گردد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره ها با شماره تلفن های آموزشگاه طلا سازی طلا فنون تماس بگیرید .

دوره طراحی جواهرات با مداد برای چه کسانی مناسب است؟

  • کلیه ی فارغ التحصیلان و دانشجویان طراحی صنعتی ، طراحی لباس ، مد ، هنر ، هنرهای تجسمی ، معماری ، نقاشی ، گرافیک ، صنایع دستی ، قالیبافی.
  • علاقمندان به حوزه های هنری و صنعتی.
  • افرادی که به دنبال کار در منزل هستند.
  • افرادی که استعداد نقاشی دارند.
  • افرادی که می خواهند طراحی جواهرات را کار اصلی خود قرار دهند و یا به صورت پاره وقت از آن کسب درآمد کنند.


کسب درآمد از طراحی جواهرات با مداد

میزان تقاضا برای استخدام طراح جواهر رو به افزایش است به این دلیل که افراد به دنبال استفاده از جواهرات خاص با طراحی های هنرمندانه می باشند، فرصت مناسبی است تا با طراحی طلا و جواهرات زیبا هم برای خود کسب درآمد کنید هم لذت کافی از فعالیت در این حوزه ببرید.

ایده پردازان و طراحان خلاق برای ارائه ایده، مدل ها و طرح های جدید جواهرات، از روش طراحی طلا و جواهر با دست استفاده می کنند؛ چرا که برای تولید یک محصول جذاب و زیبا، در درجه اول ایده پردازی درست و طراحی خلاق آن اهمیت دارد و سپس می توان به فکر جزئیات و اجرای پیشرفته تر طرح بود.

مراحل طراحی طلا و جواهرات زیبا کدام است؟

فرآیند تولید طلا و جواهر تا زمانی که به بازار عرضه می گردد، نیازمند طی کردن مسیری است که بیش از هرچیز به دقت ، تمرکز، مهارت، تجربه و صرف زمان کافی متکی است.

اما مراحل طراحی طلا و جواهر از لحظه خلق ایده آغاز می گردد ، سپس ساخت شکل و فرم اصلی انجام می شود و پس از آن در مرحله آخر، ورود محصول طراحی شده به بازار می باشد.

لازم به ذکر است که پس از اینکه طرح اولیه ابداع و سپس طراحی گردید، در مرحله قالب سازی توسط نرم افزارهایی مثل ماتریکس مدل سه بعدی آن ایجاد می شود. در واقع مدل اولیه به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و بهره مندی از نرم افزار، برای طراحی و تولید بسیار زیاد و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. 

برش و چیدمان در طراحی طلا و جواهرات با مداد

همان طور که ذکر گردید، طراحی دستی جواهرات به منزله تبدیل ایده ها و طرح های خلاقانه و مبتکرانه به واقعیت است. کارهای دستی امروزه طرفداران بیشتری دارند و اکثر مشتریان به دنبال طرح های مخصوص به خود هستند. 

طراح باید دو مرحله اساسی طراحی جواهرات که برش و چیدمان است را به خوبی و درستی انجام دهد.

در آموزش طراحی جواهرات با مداد، مرحله برش به منظور حذف قسمت های شکسته و نامناسب از قطعات اصلی جواهر انجام می شود. پس از اینکه مرحله برش اولیه به اتمام رسید، طراح ، سنگ را با استفاده از یک سطح سخت، صاف و صیقلی می نماید و لبه های تیز آن را از بین می برد. در این مرحله برش انجام گرفته و قطعه جواهر آماده شده است تا بر روی فلز قرار گیرد.

بسته به نوع سلیقه و تمایل طراح، عمل قرار دادن جواهر بر روی فلز یا توسط دستگاه انجام می گیرد یا به صورت دستی با بهره مندی از ابزار مخصوص.

طراحی طلا و جواهر چقدر درآمد دارد؟

در رنک بین المللی مشاغل، طراحی طلا یکی از 5 شغل پردرآمد جهانی می باشد. در واقع از جمله پولساز ترین شغل های جهان می باشد. در صورتی که تصمیم جدی نسبت به انتخاب طراحی طلا به عنوان حرفه خود گرفته اید، باید بدانید که انتخاب بسیار معقول و جذابی داشته اید. این شغل در آغاز امر، درآمد حدود 5 میلیون را برای شما خواهد داشت و در ادامه در صورتی که حرفه ای عمل کنید به عدد 10 میلیون نیز می رسد.

در این رشته شغلی فارغ از سن و شرایط و موقعیت، لازم است بهترین و جذاب ترین ایده برای طراحی ارائه شود تا از دید عموم خوشایند باشد. درمرحله طراحی، هر چقدر خلق ایده با ریزبینی و دقت ایجاد شود به نسبت تاثیر بیشتری در جذابیت آن بین عموم دارد. 

چگونه می توان یک طراح جواهر شد؟

در قدم اول لازم است علاقه و ذوق هنری را در خود بیابید. سپس در یک آموزشگاه معتبر ثبت نام کنید و دوره های آموزش طراحی طلا و جواهر را بگذرانید و کسب مهارت کنید. گام بعدی اینست که شما بتوانید با خلق یک اثر یا طرح ویژه ، به کشف هنر و استعداد خود بپردازید. 

پس از ورود به این حوزه و یادگیری انواع مهارت ها و تکنیک ها ، شما مخاطبینی از دیگر حوزه های مرتبط از قبیل طراحان لباس و فعالان در عرصه مد خواهید داشت. 

بالطبع به مرور زمان و با طی کردن مراحل و کسب مهارت های لازم ، میزان درآمد شما نیز رو به افزایش می رود.

قواعد و نکات مهم طراحی طلا و جواهر با دست

لازم است طراح ، اصول و قواعد طراحی طلا و جواهر با مداد را به طور کامل آموخته باشد، قواعد مربوط به ساخت را بداند و آن را در طراحی خود اعمال کند تا بتواند با رعایت نکات اساسی و فنی ، ایده خود را ترسیم نماید. نکته مهم اینست که لازم است موارد فنی و تکنیک ها در طراحی اعمال گردد تا از حالت طرح و نقاشی به مرحله ساخت و تبدیل به واقعیت برسد.

بنابراین بهتر است فرد علاقه مند به یادگیری طراحی طلا و جواهر با دست ، دانش و اطلاعات خود را در زمینه های مختلف بالا ببرد اعم از : 

  1. نکات فنی و تکنیک های طراحی دستی
  2. نکات ویژه طلا و جواهر سازی
  3. آشنایی با انواع روش های مخراج کاری
  4. آشنایی با انواع سنگ های جواهر و نحوه تراشیدن آن


ابزار کار مورد نیاز طراحی جواهرات با مداد 

برای طراحی طلا و جواهر به کمترین و هم چنین ارزان ترین ابزار و لوازم نیاز دارید. از اصلی ترین و متداول ترین لوازم مورد نیاز طراحی جواهر مداد و کاغذ می باشد. در قدم بعدی برای استفاده از رنگ ها، استفاده از مداد رنگی، گواش و آب رنگ مطرح می گردد. 

بنابراین شما هنرجوی عزیز می توانید با کمترین هزینه شروع به کار و کسب درآمد کنید و ایده های خلاقانه خود را می توانید در هر موقعیتی که دسترسی به کاغذ و قلم داشته باشید ترسیم نمایید.

نحوه طراحی و ساخت طلا و جواهر با دست

برندهای مطرح طلا و جواهر در دنیا، ابتدا بر روی کاغذ طرح دو بعدی مورد نظر را ترسیم می نمایند و سپس ایده را با استفاده از نرم افزار ماتریکس و یا راینو به حالت سه بعدی ایجاد می نمایند. نحوه طراحی طلا و جواهرات با دست به این نحو است که ابتدا طراح باید ذهن مبتکر، خلاق و هم چنین ایده پرداز داشته باشد، آن را پرورش دهد و سپس با استفاده از آن، طرح های جذاب خود را روی کاغذ ترسیم نماید و در نتیجه نظر مخاطبان و کارفرمایان را به کار و طرح خود جلب نماید. 

محل کار طراحان جواهر کجاست؟

طراحان جواهر اغلب به صورت شخصی فعالیت می نمایند و یا اینکه در یک فروشگاه، کارگاه تولیدی و یا کارگاه تعمیراتی مشغول به کار می شوند. طراحان پشت میز کار خود نشسته و با ابزارهایی از قبیل انواع چکش، لیزر و مواد شیمیایی به کار خود می پردازند.. بیشتر افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند به صورت تمام وقت کار می کنند. اکثر طراحان جواهر از نرم افزار ماتریکس برای طراحی قطعات جواهر استفاده می نمایند. 

فروش جواهرات دست ساز در مغازه ها و نمایشگاه های هنرهای دستی نیز رونق دارد. لازم به ذکر است که برخی از طراحان با استفاده از فروش آنلاین به کسب درآمد رسیده اند. 

کسب تجربه در طراحی جواهرات با مداد

جهت کسب تجربه در طراحی طلا و جواهرات دستی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های کسب مهارت ورود به مسابقه های طراحی جواهرمی باشد که نیازمند کار مداوم و بی وقفه نیست. از دیگر روش های شروع طراحی جواهرات، شرکت در دوره های آموزشی طراحی و کارآموزی است . این روش ها علاوه بر ایجاد انگیزه و حس رقابت، فرصت گسترش مهارت و کسب تجربه را پیش روی شما قرار می دهد.

مشاغل مرتبط با حوزه طراحی دستی جواهرات

  • تمام افرادی که در دنیای هنر و مد مشغول فعالیت هستند با حوزه طراحی دستی جواهرات ارتباط دارند. برخی از این مشاغل عبارتند از : 
  • طراحی لباس
  • هنرها و سازه های دستی از قبیل نقاشی، مجسمه سازی و طراحی
  • کار با چوب 


  • آیا طراحی دستی بازار کار دارد؟

    بله امروزه به دلیل رقابت کمپانی های مطرح به دنبال طرح و ایده جدید هستن که طراح دستی همان ایده پرداز محسوب می شود

  • آیا با یک دوره ۴ ماهه طراح حرفه ای می شویم؟

    باید توجه داشته باشیم ۴۰ درصد تدریس استاد می باشد و مابقی ۶۰ درصد پشتکار و تمرین هنر جو هست و قطعا کسی که بخواهد حرفه ای شود نباید به بک دوره آموزشی اکتفا کند و باید با متد های مختلف آموزش اشنا شود.

  • با مدادرنگی کارکنیم یا ابرنگ؟

    باید توجه داشته باشید راندو کردن یا به اصطلاح همون رنگ آمیزی تنها برای پرزنت کار هست و پیشتر کارخانه ها و دفاتر طراحی از اسکچ دستی شما استفاده می کنند در نتیجه توجه به مسائل فنی خیلی مهمتر از راندو کردن می باشد.

  • هر طرح را چقدر بفروشیم؟

    در ابتدای کار با قیمت کمتر شروع کتید که بتوانید مشتری خود را داشته باشید هر طرح ساده اسکیچ زده تقریبا از ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود.



نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با طراحی دستی طلا و جواهر آشنا نماییم. امیدواریم که با ذکر مطالب بالا علاوه بر جواب سوالات مطرح شده ، اطلاعات مفیدی را نیز به شما عزیزان ارائه داده باشیم. در صورتی که سوالی دارید که مطلب را کامل تر می کند، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

هم چنین به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که در ابتدای کار هستید حتما در کلاس ها و یا دوره های آموزشی شرکت نمایید و به طور اصولی آموزش ببینید. و به مرور زمان که حرفه ای شدید می توانید درآمد بالایی کسب کنید و همواره از فعالیت در این حوزه جذاب لذت ببرید.

نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون