آموزش تعمیرات طلا و جواهرات

دوره تعمیرات طلا و نقره

در عرصه طلا و جواهرسازی، توانایی تعمیرات طلا به اندازه خلق آن اهمیت دارد. آموزشگاه طلا و جواهرسازی طلافنون، با ارائه دوره‌های تعمیرات طلا، به شما این فرصت را می‌دهد که در این حرفه مهم مهارت پیدا کنید. شما را با تکنیک‌های پیشرفته و روش‌های نوین آموزش تعمیرات طلا آشنا می‌کنند. از جوشکاری دقیق گرفته تا بازسازی زیورآلات آسیب‌دیده، همه و همه در این دوره‌ها به شما آموزش داده می‌شود. آموزشگاه طلافنون، با بهره‌گیری از اساتید مجرب و محیطی مجهز، شما را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. با شرکت در این دوره‌ها، شما می‌توانید نه تنها زیورآلات خود را تعمیر کنید، بلکه به یک تعمیرکار حرفه‌ای تبدیل شوید که می‌تواند به نیازهای متنوع مشتریان پاسخ دهد.

آموزش مقدماتی طلاسازی

تعداد جلسات دوره

8 تا 10 جلسه

شعبه های برگزاری دوره

شعب ساخت تهران ( شعبه مرکزی- شعبه ساخت سعادت آباد- شعبه تهرانپارس- شعبه میرداماد)

پیش نیاز های دوره

ندارد

سرفصل های دوره

01

آموزش نحوه ساخت انواع لحیم کاربردی در تعمیرات طلا و نقره به شما آموزش داده خواهد شد.

02

آموزش ساخت انواع رکاب انگشتری و کاربرد در سایز کردن انگشتر را آموزش خواهید دید.

03

آموزش حرفه ای جوشکاری از صفر تا صد جوشکاری و انواع مصنوعات طلا و نقره را آموزش خواهید دید

04

آموزش ساخت انواع خرج کار کاربردی در تعمیرات طلا و نقره را در مجموعه طلافنون یاد خواهید گرفت.

05

با طریقه سایز کردن انواع انگشتر ( توپر و توخالی) آشنا خواهید شد

06

شناخت انواع سنگهای آتش خوار که در آتش و حرارت جوشکاری تعمیرات نمیشکند.

07

آشنایی با جوشکاری مصنوعات و جواهرات در آب را آموزش خواهید گرفت

نیاز به مشاوره دارید؟ با کارشناسان ما در طلافنون تماس بگیرید

۰۲۱۲۲۲۳۹۱۰۸
  • 1-دوره پیشرفته پیش نیاز چه دوره های است؟
  • 2-دوره پیشرفته چند جلسه است؟
  • 3-در دوره پیشرفته چه چه تکنیک های به شما آموزش داده میشود؟
  • 4-آیا مدرکی برای دوره پیشرفته به شما تعلق خواهد گرفت؟
  • 5-در صورت گذراندن دوره مقدماتی در موسسات دیگر امکان آموزش دوره پیشرفته در آموزشگاه طلافنون وجود دارد؟
  • 6-هزینه این دوره چقدر است و آیا به صورت اقساط هم میشود پرداخت کرد ؟

تعمیرات طلا و جواهر حرفه ای است که به تعمیر طلا و جواهرات آسیب دیده می پردازند. این تعمیرات ممکن است در زمینه های مختلفی مانند جاگذاری سنگ ها ( مانند سنگ فیروزه ) و نگین های افتاده و یا شل شده ، صاف کردن لبه های تیز ، تغییر سایز و اندازه ی قطعه ی طلا و یا نقره و یا پرداخت و پولیش کاری می باشد .در  شغل تعمیرات طلا و نقره ، مهم ترین چیز داشتن انواع ابزار طلاسازی است .

افرادی که دوره های آموزشی تعمیرات طلا و جواهر را می گذرانند تبدیل به تکنسین می شوند و می توانند کارهایی مانند تعمیرات حلقه های آسیب دیده ، انواع گوشواره ، دستبند ، گردنبند و زیور آلات دیگر را انجام دهند و آن ها را به شکل اولیه در آورند .

ابزارهای مهمی که در تعمیرات طلا و نقره استفاده می شوند عبارتند از : چکش های مخصوص طلا سازی ، انبردست ، سیم چین و ابزارهای پیشرفته تر مانند : لیزر ، دستگاه های حکاکی و جوشکاری .

فعالیت هایی که یک تکنسین یا تعمیر کار طلا و نقره ممکن است در کار خود با آن ها سر و کار داشته باشد انتخاب سنگ های قیمتی ، فلزات و سایر مواد مصرفی ، طراحی و ساخت مدل های طلا از جنس گچ ، خاک رس یا به روش موم کاری طلا یا Wax ، لحیم کاری ، صیقل دادن جاهای زبر .

شغل تعمیرات طلا نیاز به ظرافت و سلیقه ی زیادی دارد و افراد با سلیقه در این زمینه موفق تر هستند .  در این مقاله از وبسایت آموزش طلا سازی آموزشگاه طلافنون به بررسی این حرفه می پردازیم .

تعمیرات طلا

تعمیرات طلا و جواهرات - طلافنون

انواع طلا و جواهرات در اثر استفاده طولانی مدت ممکن است فرسوده شود و حالت طبیعی و اولیه خود را از دست بدهد. هم چنین وارد آمدن فشار یا ضربه و شکستگی نیز از مواردی است که طلا نیاز به تعمیرات دارد. تعمیرات یک شغل حرفه ای و تخصصی می باشد که برای تعمیر طلا و جواهرات باید به فردی مراجعه نماییم که در امر تعمیرات طلا متخصص و از ابزارهای مختلفی برای تعمیر جواهرات نیز برخوردار باشد.

تعمیر فلزات قیمتی و باارزش علاوه بر ابزارها نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد که به منظور انجام صحیح و اصولی این کار به فراگیری مهارت های گوناگونی نیاز می باشد. 

دوره آموزش تعمیرات طلا

دوره آموزش تعمیرات طلا و جواهر- طلافنون

دوره آموزش تعمیرات طلا و جواهر از جمله دوره های کارآمدی است که به آموزش صفر تا صد نحوه تعمیرات طلا و دیگر فلزات قیمتی همچون جواهر می پردازد.

در دوره آموزش تعمیرات فلزات قیمتی و جواهر از پایه نحوه تعمیر طلا و دیگر فلزات قیمتی به شما آموزش داده می شود. نحوه آموزش ها به صورت تئوری و عملی می باشد و برای هنرجویان جلسات رفع اشکال و تمرین بیشتر نیز فراهم می گردد. 

در دوره های تعمیرات طلا، نحوه ی طراحی طلا و تعمیرات رایج و معمول ، لحیم کاری و دوره ریخته گری طلا ، ارزیابی مروارید و سنگ های قیمتی ، نحوه حکاکی کردن روی طلا به هنرجو آموزش داده می شود . پس از پایان دوره تعمیرات طلا، آموزشگاه طلافنون به هنرجویان مدرک فنی و حرفه ای که از اعتبار بالایی نیز برخوردار است اعطا می نماید.

جزییات این دوره آموزشی شامل جوش کاری ، ساخت قاب های دیواره ای ، چنگی و همچنین ساخت رینگ های ساده ، سایز کردن انگشتر ، اضافه کردن و یا تعویض بازو انگشتر ، سوهان کاری ، جوش کاری های تخصصی و پیچیده و در نهایت عملیات ساده جواهر سازی خواهد بود.

هم چنین هنرجو کار با لوازم ذوب کاری ، نورد کاری و پرداخت کاری را تجربه خواهد کرد. مقاومت و دوام سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در مقابل حرارت ، اسید ها و دیگر مواد شیمیایی ، التراسونیک و آب کاری از دیگر مواردی است که در این دوره آموزش تعمیرات طلا و جواهر داده می شود.

برای عکاسی از طلا و جواهرات کارگاه طلاسازی خود حتما مقاله ی آموزش عکاسی از طلا و جواهر را مطالعه نمایید .


بازار شغل تعمیرات طلا

بازار کار تعمیرات طلا- طلافنون

طلا و نقره ارزش زیادی دارند و در صورتی که زیور آلات یک فرد دچار آسیب شود ، آن فرد باید به دنبال یک تعمیر کار طلای حرفه ای بگردد . درآمد تعمیرات طلا مناسب و راضی کننده است و در همه ی زمان ها مشتری برای تعمیرکاران طلا و جود دارد . شما نیز با گذراندن دوره های تعمیرات طلا و نقره می توانید کسب و کار طلاوجواهر سازی و تعمیرات طلا را آغاز کنید . 

پس از گذشت مدتی در صورت نیاز می توانید کارگاه تعمیرات طلای خود را گسترش دهید و از افراد دیگر در زمینه ی تعمیرات و بازار یابی استفاده کنید. پیشرفت در این زمینه تنها نیاز به پشتکار و علاقه دارد.

روش های موفقیت در شغل تعمیرات طلا

اولین رمز موفقیت در زمینه ی شغل تعمیرات طلا ، بازاریابی و تبلیغات می باشد . امروزه با گستردگی استفاده از فضای مجازی توسط کاربران می توانید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به تبلیغات بپردازید .

دومین نکته در این شغل داشتن مهارت کافی در زمینه ی تعمیرات طلا است .

سومین نکته برای داشتن فعالیت موفق در این زمینه انتخاب یک نام تجاری مناسب است و حتما از کلمه ی تعمیر در نام تجاری تان استفاده کنید .

یک طلاساز باید بتواند عیار طلا را تشخیص دهد و روش های تشخیص طلای اصل از بدل را بداند و انواع رنگ طلا را بشناسد .

امروزه طراحی طلا ها را توسط اموزش نرم افزار Matrix ، نرم افزار طلاسازی راینو و آموزش نرم افزار Zbrush انجام می شود .

درآمد تعمیرات طلا

درآمد تعمیر طلا- طلافنون

از طریق آموزش های حرفه ای و تخصصی تعمیرات طلا، فراگیری مهارت های مختلف، استفاده از ابزارهای طلا سازی و همینطور با استفاده از تکنیک های بازاریابی می توان به درآمد ایده آلی از شغل تعمیرات طلا دست یافت. 

با راه اندازی کسب و کار تعمیرات طلا و جواهر و برقراری ارتباط مناسب با مشتریان می توان درآمد خود را افزایش داد.لازمه این امر اینست که تکنیک های تخصصی تعمیرات طلا را آموزش ببینید و مهارت و تجربه کافی را در این رشته به دست آورید. کسب تجربه یکی از مهم ترین و اصلی ترین شاخه های کسب موفقیت و پیشرفت در این زمینه می باشد.


آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون