گارنت ،سنگ ماه تولد دی ماه !
اصلی ترین سنگ ماه تولد دی گارنت است. یاقوت سرخ-عقیق-لاجورد- اونیکس نیز سنگهای فرعی متعلق به دی ماه می باشند. متولدین برج بز با استفاده از این سنگها می توانند بیشترین تطابق و هماهنگی را جهت جذب انرژی کائنات و مخصوصا سیاره خود یعنی زحل را داشته باشند.
گارنت نام خانواده ای از ده سنگ قیمتی مختلف با ساختار شیمیایی مشابه است که طیف وسیعی از رنگهای قرمز تا نارنجی و زرد، سبز، قهوه ای، بنفش، صورتی یا حتی سیاه را دارا می باشد. تفاوت اصلی بین سنگ ها در تغییرات جزئی رنگ، تراکم و شاخص شکست است.
به دلیل شباهت  گارنت (Garnet) به دانه های سرخ میوه انار، نام این کانی از واژه لاتین گرونا Grenatos به معنای “شبیه به دانه” گرفته شده است. دلیل دیگر این نام شاید این باشد که یونانیان باستان انار را به عنوان نمادی از هدیه عشق واقعی تلقی می کردند.


گارنت سنگ دومین سالگرد ازدواج است
پاکی گارنت معمولا به رنگ آن بستگی دارد. 
مثلا گارنت قرمز معمولا ناخالصی هایشان با چشم غیر‌مسلح قابل تشخیص نیست.


نام آلماندین از مکانی در آسیا که به آلاباندا گرفته شده است که در گذشته سنگهای گارنت را در آن مکان تراش و صیقل می دادند. آلماندین دارای رنگ قرمز تیره تر از قرمز خونی بوده؛ ساختار آن آهن و آلومینیوم و رنگ قرمز آن ناشی از عنصر آهن است. در تجارت با نام “گارنت آفریقایی یا موزابیک” شناخته می شوند.




مترجم و گرد آورنده : نیوشا قاسمی
منبع مقاله :سایت رسمی GIA
https://www.gia.edu/garnet

آخرین مقالات
نیاز به مشاوره دارید؟ x

تهران ،فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، پلاک ۴

اینستاگرام طلافنون